رفتن به محتوای اصلی

شرایط پذیرش تقاضای میهمانی در دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی براساس شرایط پذیرش تقاضای میهمانی در دانشگاه شهید بهشتی ، این دانشگاه درخواست‌های میهمانی دائم را نمی‌پذیرد.

 براساس شرایط بررسی و پذیرش تقاضای میهمانی در دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقاضای میهمانی خود را از تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه لغایت ۳۱ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع امور دانشجویان ثبت نمایند.

نتیجه درخواست تقاضای میهمانی در نیمه اول شهریورماه در سامانه سجاد و سایت دانشگاه قابل مشاهده است لذا مراجعه حضوری به دانشگاه و تماس تلفنی جهت پیگیری نتایج ضروری نیست و نتایج خارج از سامانه اعلام نخواهد‌شد.

سقف پذیرش دانشجوی میهمان در دانشگاه شهید بهشتیتقاضای میهمانی در دانشگاه شهید بهشتی

سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی مطابق آیین‌نامه انتقال و میهمانی ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در همان سال در نظر گرفته می‌شود. در شرایط برابر، اولویت میهمان شدن با متقاضیانی است که شرایط خاص ذکر شده در آیین‌نامه میهمانی را دارا هستند.

شرایط پذیرش دانشجوی میهمان در دانشگاه شهید بهشتی

  • گذراندن ۲ نیم سال تحصیلی در دانشگاه مبدا با رعایت کف معدل ذکر شده در آیین‌نامه
  • کسب حداقل معدل مورد نظر واحدهای آموزشی الزامی است.
  • مدت میهمانی برای مقطع کارشناسی بین ۱ تا ۲ نیم سال است.

بررسی تقاضای میهمان در نیم سال دوم سال تحصیلی صورت نمی‌پذیرددر صورت مشروطی دانشجو در یک نیم سال، امکان ادامه میهمانی در سال بعد وجود ندارد. مسئولیت اخذ موافقت دانشگاه مبدا با فهرست دروس اخذ شده در این دانشگاه به عهده دانشجوی میهمان است.

بررسی تقاضای میهمانی در شرایط خاص

بررسی تقاضای میهمانی در شرایط خاص برای سال دوم منوط به کسب حداقل میانگین معدل در هر رشته تحصیلی است. دانشجوی میهمان موظف به رعایت تمام ضوابط دانشگاه از جمله پرداخت شهریه طبق مصوبه هیات امناء دانشگاه شهید بهشتی است.

دانشگاه شهید بهشتی درخواست‌های میهمانی دائم را نمی‌پذیرد. در موارد خاص صرفاً درخواست متقاضیانی بررسی خواهد‌شد که جز چند نفر برتر گروه آموزشی مربوطه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا