Skip to content

اصلاًح قانون جذب دانشجویان و اعضای هیات‌علمی شاهد و ایثارگر

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد: قانون جذب دانشجویان و اعضای هیات‌علمی شاهد و ایثارگر می‌بایست اصلاًح گردد.

جذب دانشجویان و اعضای هیات‌علمی شاهد

محمود نیلی احمدآبادی در گردهمایی مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند. بخشی که منازعه‌ای در آن وجود ندارد موضوع شهداست.

وی افزود: قوانین بسیاری برای تکریم خانواده شهدا و رزمندگان وجود دارد که باید بررسی شود این قوانین تا چه میزان توانسته اهداف قانون‌گذار را محقق کند.

دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارد

نیلی احمدآبادی عنوان کرد: دانشگاه تهران بیشترین جمعیت دانشجو، هیات علمی و کارکنان را در بین دانشگاه‌ها دارد و با توجه به اینکه قانون ملزم نموده است ۲۰ درصد از این افراد باید شاهد و ایثارگر باشند. دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارد.

نیلی ادامه داد: برخی قوانین که در این خصوص وضع شده نه تنها کمک کننده نیستند بلکه مانع نیز ایجاد کرده است. برای مثال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه که دانشگاه باید به محض جذب این افراد آن‌ها را رسمی و قطعی کند به همین دلیل فرصتی برای ارزیابی باقی نمی‌ماند و به جای این که قوانین به دانشگاه کمک کند مانع جذب می‌شود.

اصلاًح قانون جذب دانشجویان و اعضای هیات‌علمی شاهد و ایثارگر

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: سال قبل مجلس شورای اسلامی درباره افزایش دانشجویان شاهد و ایثارگر قانونی را تصویب کرد که در عمل به دانشگاه‌ها کمکی نکرد و بازخورد آن به ضرر این جامعه دانشگاهی شد که این قانون قرار است بازنگری و اصلاًح شود.

به گفته نیلی احمدآبادی: قانون جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای هیات علمی باید بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاًح شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا