Skip to content

مرمت خانه تاریخی ظهیرالاسلام توسط دانشگاه تهران

پیروز حناچی رئیس موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران از مرمت خانه تاریخی ظهیرالاسلام توسط دانشگاه تهران خبر داد.

پیروز حناچی از آغاز عملیات اجرایی مرمتی پروژه مرمت و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام تهران از ابتدای سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر به‌عنوان یکی از مراجع مهم در امر پژوهش، مرمت و به‌سازی در کشور است.

ظهیرالاسلام توسط دانشگاه تهران

مرمت آثاری همچون موارد ذیل را در سوابق خود دارد:

  • سردر باغ ملی تهران
  • کتابخانه پروین اعتصامی باغ نگارستان تهران
  • تهیه طرح ساماندهی خیابان لاله‌زار

وی افزود: این موسسه در راستای اهداف خود، اقدام به همکاری برای مرمت و به‌سازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام کرده و برای اولین بار در کشور برای شفاف‌سازی در امور اجرایی و هم چنین ایجاد امکان برای پژوهشگران به منظور پژوهش و امور آموزشی، اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت پروژه نیز کرده است.

ثبت در فهرست آثار ملیدر ۱۷ سال گذشته که این خانه تحت تملک سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، اقداماتی در جهت مرمت و بهسازی آن صورت گرفت و سپس سازمان میراث فرهنگی این اثر را ۲ بار و با ۱ شماره، در تاریخ‌های ۲۷ مردادماه ۱۳۹۳ و ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۶ به شماره ۳۱۰۹۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رساند.

در راستای مرمت و بهسازی این اثر ارزشمند، سازمان تامین اجتماعی طرح‌های مرمتی متعددی را تهیه کرد و در نهایت پس از تهیه طرح‌های مربوطه، طی توافقنامه‌ای که میان سازمان تامین اجتماعی و موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران به امضا رسید، تعیین شد این موسسه به عنوان مجری برای انجام تمامی اقدامات پژوهشی، مرمتی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام فعالیت کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا