Skip to content

راه‌اندازی شبکه علمی آموزش عالی در دانشگاه تهران

آموزش عالی در دانشگاه تهرانسید امید فاطمی رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی از راه‌اندازی شبکه علمی آموزش عالی در دانشگاه تهران خبر داد. رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی از راه‌اندازی شبکه علمی آموزش عالی به‌ عنوان اولین شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباطات علمی در این دانشگاه خبر داد.

آموزش عالی در دانشگاه تهران

وی افزود: در این شبکه اجتماعی دانشجویان، استادان، دانش‌آموختگان، کارشناسان و صنعت که علم، دغدغه آنها است فعالیت خواهند‌کرد.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی افزود: افراد در شبکه اجتماعی دارای یک پروفایل هستند که وضعیت آنها را مشخص می‌کند.

امکان تعامل با افراد دیگر را ایجاد کنیمفاطمی اظهار داشت: این پروفایل‌ها قابلیت مشاهده، جستجو و ایجاد ارتباط شبکه‌ای و تشکیل گروه را دارند. همچنین ما در شبکه اجتماعی باید امکان تعامل با افراد دیگر را ایجاد کنیم.

فاطمی گفت: در پیام‌ رسان‌‌ها پروفایل وجود ندارد اما در شبکه‌های اجتماعی به ویژه «شعاع» که رویکرد علمی دارد افراد می‌توانند در پروفایلی که ایجاد می‌کنند زمینه فعالیت‌های علمی، علایق، کتاب‌ها و یا مقالات خود را به اشتراک بگذارند.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت گروه‌ها و جستجو در پیام‌رسان‌ها بسیار محدود است. کار پیام‌رسان انتقال و رساندن پیام لحظه‌ای است که در شبکه‌ های اجتماعی نیز باید از آن استفاده شود.

وی گفت: در این طراحی اجزایی از جمله مقالات و انتشارات، ایجاد امکان پرسش و پاسخ علمی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، دروس و پروژه قرار گرفته که نقش علمی بودن این شبکه را به خوبی مشخص می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی این شبکه در آینده در سطح ملی و بین‌المللی توسعه می‌یابد.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: ورود به شبکه اجتماعی شعاع از طریق احراز هویت دانشگاه تهران صورت می‌گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا