Skip to content

اعلام سنوات تحصیل دانشجویان شهید‌بهشتی

علی‌اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: سنوات تحصیل دانشجویان شهید‌بهشتی اعلام شد. براساس رای هیات امنای دانشگاه، دانشجویان دوره کارشناسی ترم ۹ را بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند، اما برای تحصیل در ترم دهم باید شهریه پرداخت نمایند.

سنوات تحصیل دانشجویان شهید‌بهشتی

وی در ادامه گفت: براساس آئین‌نامه دانشگاه می‌تواند اجازه ادامه تحصیل نیم سال ۹ و ۱۰ را به دانشجویان بدهد، اما باید دانشجویان بابت ادامه تحصیل در این نیم سال شهریه پرداخت کنند و البته تدوین آئین‌نامه مبلغ شهریه دریافتی از دانشجویان بر عهده هیات امنای دانشگاه گذاشته شده که این هیات امنا میزان شهریه سنوات دانشجویان ورودی ۱۳۹۳ به بعد را تعیین و از مهر ماه امسال نیز اجرایی می‌کند.

دانشجویان دوره کارشناسی ترم ۹ را بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند

افضلیان در خصوص تصمیم نهایی هیات امنای دانشگاه شهید بهشتی برای مبلغ شهریه دریافتی از دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: این هیات امنا پیرو سیاست‌های کلان وزارت علوم تصمیم گرفت، دانشجویان دوره کارشناسی ترم ۹ را بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند، اما برای تحصیل در ترم ۱۰ باید شهریه پرداخت کنند.

افضلیان ادامه داد: نتایج بررسی‌های فوق در هیات امنای دانشگاه ارائه و نهایتا تصمیم بر این شد که با توجه به شرایط موجود و سیاست‌های کلان وزارت علوم دانشجویان برای ترم ۹ شهریه پرداخت نکنند.

آئین نامه ابلاغی وزارت علوم و دانشگاه شهید‌ بهشتی

افضلیان یادآور شد: براساس آئین نامه ابلاغی وزارت علوم و تصمیم‌گیری دانشگاه شهید‌بهشتی، میزان سنوات مجاز برای دانشجویان دوره کارشناسی ۴ و برای دانشجویان دکتری ورودی ۹۵ به بعد ۸ نیمسال است، البته دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیمسال ۵ و دانشجویان دوره دکتری نیمسال ۹ را می‌توانند بدون پرداخت شهریه تحصیل کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دانشجویان دوره کارشناسی برای تحصیل در نیمسال ۱۰، دانشجویان کارشناسی ارشد در نیمسال ۶ و دانشجویان دکتری نیز در نیمسال ۱۰ باید هزینه سنوات پرداخت کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا