Skip to content

راه‌اندازی سوله استارتاپ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

دکتر کارن ابری نیا رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران از راه‌اندازی سوله استارتاپ در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سوله فرصت مناسبی را در اختیار جوانان کارآفرین قرار خواهد داد.

عباس زارعی هنزکی در سومین همایش و جشنواره صنعتی «رسم» با موضوع راه‌اندازی استارت آپراه‌اندازی سوله استارتاپ های لوازم خانگی گفت: امروز دانشگاه‌های نسل سوم به طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که در مسیر کسب و کار و تبدیل آن به ثروت حرکت می‌کنند. وی در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته است در این مسیر گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.

پارک‌های علم و فناوری در کشور ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت

این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان هستند و در اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود. زارعی در خصوص اینکه ما باید به دنبال تولید علم نافع و علمی که به دنبال حل مشکلات جامعه است، باشیم، گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید به گونه‌‍‌ای تربیت شوند که اقدام به کسب وکار کنند به همین علت یکی از برنامه‌های ما تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه کارآفرینی است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاه نسل اول، دانشگاه‌های آموزش محور هستند، که تا دهه اول انقلاب ادامه داشته و به نام دانشگاه‌های آموزش‌محور یا دانشگاه‌های آموزشی شناخته می‌شوند و هدف و وظیفه آن دانشگاه، ارائه آموزش و صدور مدرک تحصیلی بوده و برای توسعه کشور فقط به تربیت نیروهای مجرب آموزش‌دیده پرداخته است.

ضرورت توجه به نقش استارت آپ ها

  • توسعه تکنولوژی های جدید
  • توسعه قطب های علمی دانشگاه
  • رشد شرکت‌های دانش بنیان

هدف از برگزاری این همایش

کارن ابری نیا رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران گفت: در واقع هدف از برگزاری این همایش نیاز واقعی دانشگاه و جامعه است تا از این طریق این نیازها برطرف شوند. وی در ادامه گفت: ما در دانشگاه تهران باید فعالیت‌هایمان را به طوری عملیاتی کنیم که در راستای نیازهای کشور صورت گیرند.

ابری نیا در خاتمه افزود: صنعت و دانشگاه باید در جهت یکدیگر باشند تا جوانان ما بتوانند از این طریق در اقتصاد کشور و ایجاد ثروت قدم بردارند. برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار نیاز به اراده جهت پیشرفت و برنامه‌ریزی جامع دراز مدت و تقسیم کار ملی داریم و این مهم حاصل نمی‌شود مگر با تلاش دانشجویان. وی به راه‌اندازی سوله استارت آپ در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت:در واقع با راه‌اندازی این سوله نوآوری و فرصت مناسبی در اختیار جوانان کارآفرین شکل می‌گیرد و می‌توان از این طریق ایجاد ثروت کرد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا