Skip to content

جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیما

محمد حسین ساعی رئیس دانشکده ارتباطات، دانشگاه صدا و سیما اعلام کرد: جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیما در دستور کار بوده است. رئیس دانشکده ارتباطات، دانشگاه صدا و سیما در ادامه گفت: شرایط جذب دانش آموختگان این دانشگاه همیشه در دستور کار بوده است و مسئله جدیدی نیست.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیما

موضوع تعهد دادن دانشگاه صدا‌و‌سیما به وزارت علوم مبنی بر استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در حالی از سوی معاون آموزشی وزیر‌علوم مطرح شده است که مسئولان این دانشگاه می‌گویند شرایط استخدامی دانشجویان را همیشه در نظر داشته است و این موضوع مسئله‌ای جدیدی نیست.

محمد حسین ساعی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما در ادامه افزود: موضوع استخدام دانش‌آموختگان دانشگاه صدا و سیما در سازمان صدا‌و‌سیما موضوع جدیدی نیست و رویکرد دانشگاه و سازمان همیشه این بوده است که با توجه به نیاز سازمان به نیروی انسانی مورد‌نظر و تایید صلاحیت‌های علمی و آموزشی فارغ‌ التحصیلان مثل نمرات دروس تخصصی، مهارت‌های حرفه‌ای، سطح زبان‌ انگلیسی و دیگر موارد، جذب نیروی انسانی جدید صورت می‌گیرد.

حدود ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان در صدا و سیما جذب می‌شوند

ساعی یادآور شد: ممکن است در برخی مواقع سازمان نیازی به استخدام نیروی انسانی جدید نداشته باشد و ما نمی‌توانیم نیرویی را معرفی کنیم. اما در بیشتر مواقع حدود ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان هر دوره جذب سازمان صدا و سیما شده‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در پذیرش دانشجویان مصاحبه لحاظ می‌شود، همیشه دقت کرده‌ایم افرادی که صلاحیت‌های علمی بهتری را دارند جذب کنیم و قصدمان پُرکردن صندلی‌های دانشگاه نیست. برای مثال در سال ۹۶ با اینکه ظرفیت اعلام شده رشته روزنامه نگاری از سوی وزارت علوم ۳۰ نفر بود، ما فقط ۲۲ نفر را پذیرش کردیم.

وی در پایان گفت: بهتر است شرایطی باشد که دانشگاه بتواند به حیات خود ادامه دهد و با نظر اعضای هیات علمی دانشگاه و مذاکره فرآیند انتقال انجام گیرد و هر زمانی که لازم بود بطور کلی این انتقال انجام گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا