Skip to content

واگذاری مراکز علمی و کاربردی دولتی به بخش خصوصی

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واگذاری مراکز علمی و کاربردی دولتی به بخش خصوصی را مطرح کرد. مراکز علمی و کاربردی دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی حق دانشگاه‌داری ندارند، بر ضرورت واگذاری مراکز علمی و کاربردی به بخش خصوصی صلاحیت‌دار تاکید‌کرد.

واگذاری مراکز علمی و کاربردی به مالکان بومیمراکز علمی و کاربردی دولتی

جبار کوچکی‌نژاد درباره پیشنهاد انتقال دانشگاه علمی کاربردی دولتی به بخش خصوصی گفت: ممانعتی برای واگذاری مراکز علمی و کاربردی دولتی به مالکان بومی وجود‌ندارد.

وی در ادامه افزود: بطور مثال مراکز علمی و کاربردی متعلق به یک وزارتخانه دولتی دارای شعبه‌های متفاوتی در استان‌های مختلف هستند بنابراین می‌توان با برگزاری مزایده، مراکز علمی و کاربردی دولتی را در قالب بخش خصوصی واگذار‌کرد.

واگذاری مراکز علمی و کاربردی به بخش خصوصی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: دولت برطبق قانون می‌تواند اموال اضافی‌اش را به فروش برساند بنابراین تبدیل وضعیت دانشگاه علمی و کاربردی دولتی به خصوصی می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی عملیاتی شود.

کوچکی نژاد مطرح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌داری در بخش خصوصی می‌تواند در راستای ارائه خدمات بهینه آموزشی به دانشجویان نیز مثمرالثمر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه واگذاری مراکز علمی و کاربردی دولتی به بخش خصوصی صلاحیت‌دار کلید زده شود، در انتها یادآورشد: دستگاه‌های دولتی حق دانشگاه‌داری ندارند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا