Skip to content

پذیرش بدون کنکور دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه فردوسی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد شرایط پذیرش بدون کنکور دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه فردوسی را شرح داد.

پذیرش بدون کنکور دانشجویان ارشد و دکتری

دکتر محمدرضا هاشمی در خصوص پذیرش بدون کنکور مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی، بیان کرد: پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد از تاریخ ۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ بر روی سامانه معاونت آموزشی قرار داده شد. زمان ثبت نام از تاریخ ۱۵ بهمن الی ۱۵ اسفندماه از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام مشخص و تعیین گردید. با توجه به استقبال دانشجویان و متقاضیان تا تاریخ ۲۵ اسفندماه تمدید گردید.

ایشان بیان کردند: پیرو ارسال مصوبه جدید وزارت علوم در رابطه با تغییر ظرفیت دانشگاه‌های سطح یک و همچنین تغییر ۱۰ به ۱۵ درصد برتر بلافاصله جلسه شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب) دانشگاه فردوسی تشکیل و جلسه اطلاع رسانی کامل در این خصوص انجام شد و دانشجویان و متقاضیان تا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ فرصت دارند تا ثبت نام کنند.

هاشمی، با اشاره به شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان در این دانشگاه، ذکر کرد: با توجه به آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد کلیه دانشجویان از سایر دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام در دانشگاه فردوسی مشهد هستند.

زمان پذیرش آزمون دکتریفردوسی مشهدایشان افزود: پذیرش بدون آزمون دکتری از تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد و دانشجویان پذیرفته شده از این طریق در طرح خوشه بندی شهاب وارد شده و از تسهیلات آن بهره‌مند میگردند.

هاشمی اظهار داشت: مطابق با مصوبه جدید وزارت علوم دانشگاه‌های سطح یک نظیر دانشگاه فردوسی می‌توانند تا حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت کل خود را به پذیرش بدون آزمون اختصاص دهند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا