Skip to content
حقوق بازنشستگان در سال 99

حقوق بازنشستگان در سال ۹۹

این گزارش در رابطه با موضوع حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ است.علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد: در افزایش دستمزد کارگران، ماده ۴۱ قانون کار دارای دو بند است یکی مربوط به تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی است و بند بعدی در سبد هزینه خانوار است که دولت، کارگر و کارفرما باید در زمان تعیین دستمزد با این دو بند توجه کنند.

وی گفت: تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در سال ۹۷، ۳۲٫۱ و در سال ۹۸، ۴۲٫۱ بوده است و مرکز آمار این ترم را در سال ۹۷، ۲۶٫۹ و در سال ۹۸، ۳۴٫۸ اعلام کرده است.دلیل تفاوت این اعداد در سبد هزینه خانوار است.

حقوق بازنشستگان در سال ۹۹

دهقان نیا اضافه کر: اختلاف سبد هزینه در دو سال ذکر شده ۱٫۱۸۰٫۰۰۰ تومان است که دستمزد سال جاری بر این اساس ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی گفت:در کمیسیون تلفیق گفته شد که حقوق بازنشستگان نباید از ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان کمتر باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان این سازمان ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان تعیین شد و بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تمان و حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان، حق مسکن از ۲۲ به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ به ۶۰ هزار تومان اعلام شد و در نهایت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دو میلیون و نه هزار تومان تعیین شد دهقان کیا اضافه کرد: شاغلان دولتی در پایان سال ۹۸ افزایش حقوق به اندازه ۵۰ درصد داشته اند و در سال ۹۹ نیز ۱۵ درصد به حقوقشان اضافه می‌شود.برای بازنشستگان هم با اجرای طرح همسان سازی تا ۹۰۰ هزار تمان به حقوقشان اضافه می‌شود.

وی به این نکته اشاره کرد که باید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان برسد و برای کارگران با بن و حق مسکن و … به حقوق اضافه می‌شود ولی برای بازنشستگان به این صورت نیست .

علی اکبر عیوضی عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: قبل از شیوع کرونا وزارت بهداشت به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی اعلام کرده بود که بیمه شدگان این سازمان نمی‌توانند از دریافت خدمات درمانی بیمارستان‌های وزارت بهداشت استفاده کنند.

وی ادامه داد با وجود تسویه بدهی باز هم بسیاری از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی هستند در حالی که این وظیفه منجر می‌شود دولت و وزارت بهداشت به تامین بدهکار شوند.

وی در آخر گفت: طبق اعلام دولت حقوق کارگران با احتساب مزایا به ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان نزدیک است ولی با توجه به قانون حدود ۶۰% کارگران نمی‌توانند مزایای گفته شده را دریافت کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا