رفتن به محتوای اصلی
کارگاه آموزشی یک روزه تدوین استراتژی به روش SWOT

کارگاه آموزشی یک روزه تدوین استراتژی به روش SWOT

کارگاه آموزشی تدوین استراتژی با هدف آموزش این مهارت تشکیل می شود. تدوین استراتژی یک تخصص در حوزه مدیریت است اما حتی در زندگی افرادی که به صورت هدفمند برای آینده خود برنامه ریزی می کنند هم می تواند ایفای نقش کند. تدوین استراتژی به روش SWOT یکی از متداول ترین و حرفه ای ترین روش هایی است که در دنیا از آن استفاده می شود. در این کارگاه یک روزه، با این روش آشنا می شوید و به صورت عملیاتی آن را پیاده سازی خواهید کرد.

سرفصل های کارگاه SWOT

۱ – انتخاب مورد برای تدوین استراتژی

در مرحله انتخاب مورد، مشخص می کنیم که پیرامون چه مجموعه ای می خواهیم استراتژی خود را تدوین کنیم. این موضوع ممکن است یک کسب و کار، یک سازمان، یک استارت آپ یا مواردی از این دست باشد. به تناسب مورد انتخابی، سراغ گام بعدی خواهیم رفت

۲ – شناسایی عناصر چهارگانه قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها

این گام خود شامل چهار مرحله است که در هر مرحله، یکی از عناصر SWOT را استخراج می کنیم. روش های متفاوتی برای شناسایی و استخراج عوامل چهارگانه قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها وجود دارد که به هر کدام پرداخته خواهد شد

۳ – ترکیب عناصر و تدوین استراتژی

بدون شک، پیچیده ترین مرحله تدوین استراتژی به روش SWOT مرحله ترکیب عناصر است. در این مرحله بر اساس اصولی که وجود دارد، عناصر دو به دو با هم ترکیب شده و از ترکیب آن ها استراتژی ها به دست می آید.

۴ – دسته بندی استراتژی ها

پس از به دست آمدن استراتژی ها، اینک نوبت به دسته بندی آن هاست تا مشخص شود در چه حوزه هایی قرار است استراتژی ها پیاده سازی شوند. این مرحله نیاز به تبحر فرد و تسلط او بر حوزه های مختلف دارد.

۵ – نگارش برنامه به تناسب استراتژی

در مرحله پایانی، به تناسب هر استراتژی به دست آمده، یک یا چند برنامه مشخص می شود که اجرای این برنامه ها می تواند منجر به تحقق استراتژی تدوین شده گردد.

مدرسان کارگاه

دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی

  • دکتری برنامه ریزی آموزشی
  • مدرس دوره های Training of Trainers (TOT) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • عضو انجمن تسهیل‌گران جهانی (IAF)
  • مدرس و طراح آموزشی دوره های کارآفرینی و کسب و کار در مجموعه ایده بازار دانشگاه امیرکبیر
  • صاحب امتیاز و مدیر مسوول فصلنامه تخصصی طراحی صنعتی چهارباغ
  • مولف کتاب “کارگاههای آموزشی” در رابطه با سرفصل های دوازده کارگاه برگزار شده
    منتشر شده توسط دفتر امور انجمن های علمی
  • مولف کتاب “همه آن کاغذها…” درباره طرح نویسی، گزارش نویسی و مستندسازی در سازمان های مردم نهاد

محمدرضا شمشیرگر

  • کاندیدای دکتری مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی) دانشگاه تهران
  • کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک
  • مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
  • مدرس دوره های MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
  • مدرس کارگاه های آموزشی وزارت علوم در دانشگاه های کشور
  • مدیرعامل شرکت یادگار درخشان آریا (از سال ۱۳۸۲)

زمان و مکان برگزاری دوره

زمان برگزاری


با توجه به اینکه بیشتر شرکت کنندگان شاغل و یا در طول هفته مشغول به تحصیل هستند، برای حضور حداکثری علاقه مندان روز پنجشنبه جهت برگزاری این دوره در نظر گرفته شده است.
این کارگاه در روز پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ برگزار خواهد شد.

مکان برگزاری

عمارت شمسا دانشگاه تهران، میزبان برگزاری این رویداد خواهد بود.


عمارت شمسا
میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، خیابان ادوارد براون، عمارت شمسا

هزینه شرکت در کارگاه

هزینه شرکت در کارگاه یک روزه SWOT شامل موارد ذیل است:

  • دریافت بسته آموزش
  • طی دوره آموزشی یک روزه
  • میان وعده صبح
  • ناهار
  • میان وعده عصر
  • دریافت گواهی نامه پایان دوره
  • دریافت ۸ امتیاز در سامانه سازمان

هزینه حضور برای اعضای سازمان: ۹۵ هزار تومان

هزینه حضور برای دانشجویان دانشگاه تهران: ۱۵۰ هزار تومان

هزینه حضور برای سایرین: ۱۹۵ هزار تومان

پنل ثبت نام

ثبت نام اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان

ثبت نام دانشجویان دانشگاه تهران + سایرین

شرکت در کارگاه آموزشی تدوین استراتژی به دانشجویان رشته های مدیریت توصیه می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا