Skip to content
5 اصل مهم در انتخاب رشته

پنج اصل مهم در انتخاب رشته

هنگامی که دوره تحصیلی دانش آموزی افراد تمام می‌شود، هیجان زده می خواهند وارد دانشگاه شوند و به همین خاطر، مطابق اصول و منطق کامل نسبت به انتخاب رشته اقدام نمی‌کنند. در این یادداشت، اصل مهم در انتخاب رشته بیان شده است.

یک برنامه بلند مدت بسازید

انتخاب رشته

در آغاز سال اول، ممکن است به نظر می رسد روز فارغ التحصیلی سال‌های دور است. برعکس، این چهار سال اغلب در آنچه به نظر می رسد، کمتر از ۴ ثانیه است! زمان بسیار زودتر از آنچه انتظار دارید تمام می‌شود. در این دوره سعی کنید یک برنامه بلندمدت برای خود تدوین کنید تا بر اساس آن، نسبت به انتخاب رشته اصولی تر اقدام نمایید. شاید با پاسخ به این پرسش ها، مسیر اندکی برای شما روشن تر شود:

  • می خواهم بعد از تحصیلات سراغ چه حرفه‌ای بروم؟
  • به چه فیلد علمی بیشتر علاقه‌مندم؟
  • دوست دارم در کدام منطقه جغرافیایی کار کنم؟

پاسخ به این سوالات، تا حدی می‌تواند به انتخاب دقیق تر شما کمک کند.

عوامل غیر آکادمیک را در نظر بگیرید

در انتخاب رشته باید به دانشگاه هم توجه کنید، اما آنچه در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، امکانات غیر علمی دانشگاه است. به عنوان مثال رشته و دانشکده و دانشگاهی که آن را انتخاب خواهید کرد، چه امکاناتی از نظر فعالیت‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد؟ چقدر امکان رشد از نظر توسعه ارتباطات را خواهید داشت؟ چقدر شخصیت شما بلوغ پیدا می‌کند؟

بدانید چه پیش خواهد آمد

برنامه بلند مدت

همانطور که برای یک کسب و کار، آینده آن مهم است نه وضعیت گذشته و فعلی آن، در انتخاب رشته نیز به آینده رشته خود توجه کنید.

  • آیا در آینده نیز بازار کار خوبی خواهد داشت؟
  • آیا رشته شما در حال انقراض است؟! یا پیشرفت می‌کند؟
  • آیا رشته انتخابی شما تامین مالی مناسبی دارد؟

یکی از رشته‌هایی که بسیار مورد توجه است اما به آینده دقیق آن نگاه نمی‌شود، رشته پزشکی است! این رشته بر خلاف دورنمایی که بسیاری از آن دارند، سخت تر از چیزی است که گمان می روند (هم درس های آن و هم کشیک های بیمارستان) و همچنین درصد کمی از دانش آموختگان آن می‌توانند به درجات عالی (تخصص) و شغل عالی (پزشک متخصصی که مراجعان زیادی دارد) برسند.

مشاورره ارزشمند صاحبنظران

مدارس اغلب به توصیه های معلم برای کلاس‌های سطح بالا نیاز دارند، و این سیستم به دلایل روشن به وجود آمد. معلمان عادت های مطالعه خود را نادیده گرفته و از ابتدای ترم خود توانایی های خود را ارزیابی کرده اند، بنابراین آنها می دانند که سطح تحصیلات شما آماده است. اگر مدرسه شما برای انتخاب دوره خود نیازی ندارند، خودتان آن را بپرسید. با این حال، برخی از توصیه های معلمان ارزشمند تر از دیگران خواهد بود. همانطور که در عمل اغلب ناامید کننده از میلاد گرایی نشان داده شده است، معلمان از بین نرفته اند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نظرات آنها ذهنی است. فقط یک ترم ممکن است برای برخی از معلمان به اندازه کافی برای شما به ارمغان نیاورد. اگر به اندازه کافی خوش شانسی داشته باشید که معلمی داشته باشید که برای بیش از این سال گذشته میلادی داشته باشد، توصیه هایش بیشتر مفید خواهد بود.

قلب خود را دنبال کن

مهمتر از همه، به هیچ وجه نباید یک دانشجو در یک کلاس ثبت نام کند تا فقط کسی را تحت تأثیر قرار دهد که آیا یکی از والدین، دوست یا مأمور پذیرش کالج باشد. آموزش شما به معنای آن است که در اطراف منافع خود و رویاهای خود – و نه کسانی که از هرکسی استفاده می‌کنند نقل مکان کنید. آنچه که قلب شما می گوید اغلب تمام توصیه های دیگر شما را می کشد. اگر معلم شما شما را برای محاسبات پیشرفته توصیه می‌کند، اما شما تمایل ندارید از طریق ساعت های محاسبات مشتق شده ای بگذرانید، در حال حاضر سه یا چهار کلاس افتخار دیگر را انتخاب کرده اید و قصد ندارید به دنبال موضوعات STEM بروید، فقط با دوره تحصیلی کنار بیایید یا پیدا کنید یک جایگزین برای حسابداری. هدف نهایی این است که هر دانش آموز خوشحال باشد و اعتماد به نفس داشته باشد برای هر دانشگاهی یا حرفه‌ای که در پیش رو باشد. این هدف نه تنها به این معنی است که شما باید برای دوره‌هایی که به طور عمده در نظر گرفته شده ثبت نام کنید، بلکه باید با آن کلاس گروه که همیشه یک خروجی مثبت است و کلاس کلاس طراحی وب را امتحان کنید.

پس دقت کنید، برای انتخاب رشته ریاضی، انتخاب رشته تجربی و یا انتخاب رشته انسانی باید اصولی را در نظر بگیرید تا آینده بهتری داشته باشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا