Skip to content

اختصاص سهمیه کنکور به زلزله زده‌ها

سهمیه کنکور به زلزله زده‌ها بر اساس ضوابط اعلام شده اختصاص داده شد. براساس شرایط و ضوابط کنکور سراسری ۱۳۹۷ به داوطلبان ساکن در مناطق محروم، زلزله‌زده و ساکنان جزیره ابوموسی سهمیه در انتخاب رشته داده شد.

سهمیه کنکور به زلزله زده‌ها

بر اساس ضوابط و مصوبات مربوطه دفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون سراسری سال ۹۷، داوطلبان با توجه به شرایط خود می‌توانستند متقاضی یکی از سهمیه‌های مندرج در دفترچه شوند.

توضیحات مربوط به هر یک از سهمیه‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) درج شده است.

اختصاص سهمیه کنکور به زلزله زده‌ها

  • سهمیه مناطق محروم
  • سهمیه داوطلبان شهرستان های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان
  • سهمیه داوطلبان بومی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه
  • سهمیه داوطلبان شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان

بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون سراسری ۲۱ فروردین ۱۳۷۲، حداقل ۴۰ درصد از ظرفیت هر یک از کد رشته‌های ناحیه‌ای، قطبی و کشوری دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در استان های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به داوطلبان بومی این استان ها تخصیص می‌یابد.

با توجه به اهمیت شرایط و ضوابط پذیرش در این خصوص، داوطلبان ضرورت دارد به شرایط درج شده در فصل دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۷ توجه کنند. با توجه به قانون مذکور، بدیهی است این مصوبه شامل این رشته‌ها نخواهد‌بود.

تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان این طرح ممنوع است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا