Skip to content
اولویت دریافت وام‌ دانشجویی

اولویت دریافت وام‌ دانشجویی با دانشگاه‌های محروم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت: آمادگی پرداخت وام به بیش از ۱۲۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی را داریم و اولویت دریافت وام‌ دانشجویی با دانشگاه‌های محروم خواهد بود.

اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸

مهندس بهروز رحیمی به تشریح مهمترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال ۹۸ پرداخت و بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته می‌توان به بازدید از دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اشاره کرد که باعث شد با مهم‌ترین مشکلات دانشجویان آشنا شویم و آن دسته از مسائلی را که در کوتاه مدت قابل رسیدگی بود رفع کنیم و برای حل مشکلات دیگر مانند خوابگاه‌های دانشجویی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۸۰ هزار دانشجو علوم پزشکی وام دانشجویی اعطا کردیم و علاوه بر وام، در زمینه ساخت خوابگاه نیز اقداماتی انجام داده‌ایم به‌گونه‌ای که با تدابیر صورت گرفته این خوابگاه‌ها تا سال ۹۹ و حداکثر سال  ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسند.

وی افزود: برای نخستین بار در وزارت بهداشت توانستیم ردیفی جهت اعطای وام به دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در بودجه صندوق تعریف کنیم و در مرحله اول مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد.

اولویت دریافت وام‌ دانشجویی

مهندس بهروز رحیمی اظهار داشت: از امسال اولویت پرداخت وام‌های دانشجویی با دانشگاه‌های محروم و دانشجویان مستعد و کم بضاعت است. با کمک نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی این افراد شناسایی خواهند شد و میزان وام پرداختی به برخی مناطق و این گروه از دانشجویان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال ۹۹ تعداد ۱۲۰ هزار تقاضای وام داشته باشیم که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دارای آمادگی لازم جهت رسیدگی به این درخواست‌ها است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا