Skip to content
ادامه آموزش‌های مجازی در دانشگاه های ایران

ادامه آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ادامه آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها با تقویت زیرساخت‌های لازم خبر داد.

آموزش الکترونیکی

 دکتر علی خاکی‌صدیق گفت: تمامی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها از اوایل اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و یک روز پس از تعطیلی در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بخشنامه‌ای درمورد ادامه آموزش دانشجویان به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و به این ترتیب کارگروه آموزش‌های الکترونیک در وزارت علوم تشکیل شد.

دکتر خاکی‌صدیق ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده در کارگروه فوق به این نتیجه رسیدیم که ممکن است تعطیلی دانشگاه‌ها به‌دلیل کوید-۱۹ طولانی و ادامه‌دار باشد پس بایستی به‌سوی ارائه آموزش‌های مجازی پیش می‌رفتیم و تهدید به‌وجود آمده را به فرصت تبدیل می‌کردیم.

وی افزود: هدف از توسعه برنامه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها جایگزینی آن‌ها با آموزش‌های حضوری تا بازگشایی مراکز آموزشی و بازگشت به شرایط عادی بود.

وی تاکید کرد: با اینکه دانشگاه‌ها در ابتدا آمادگی لازم را برای ارائه آموزش‌های مجازی در شرایط کنونی را نداشتند، اما با تقویت زیرساخت‌ها تاکنون بیش از ۵۰ دانشگاه‌ دولتی توانستند بیشتر از ۹۰ درصد دانشجویان خود را تحت پوشش آموزش‌های الکترونیکی قرار دهند یعنی دانشجویان این دانشگاه‌ها در آموزش‌های الکترونیکی شرکت کردند.

ادامه آموزش‌های مجازی

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان به بازگشایی دانشگاه‌ها پس از تعطیلات عید اشاره نمود و گفت: برنامه ما ادامه دادن این آموزش‌های غیرحضوری تا بازگشت شرایط به حالت عادی است و تلاش می‌کنیم که از طریق توسعه زیرساخت‌ها، سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها را تقویت کرده تا برای استفاده در آینده آماده باشند.

https://msrt.ir

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا