Skip to content

ارائه ۵۰ نوع غذای سنتی و فرنگی در رستوران‌های دانشگاه فردوسی مشهد

سرپرست اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: حدود ۴۰ الی ۵۰ نوع غذای سنتی و فرنگی در رستوران‌های دانشگاه فردوسی مشهد سرو می‌شود و غذای بین‌المللی هم برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

۴۰ الی ۵۰ نوع غذای سنتی و فرنگی

امیر سالاری بیان کرد: رستوران آزاد در دانشگاه فردوسی مشهد به آن معناست که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعریف شده وجود ندارد بلکه رستوران‌های دانشجویی است که با یارانه و یا به صورت آزاد اداره می‌شوند.

ایشان افزود: تعریف رستوران آزاد در سایر دانشگاه‌ها به این صورت است که دانشگاه یارانه‌ای را بابت استفاده دانشجویان از رستوران‌های خاص که با عنوان رستوران آزاد نامیده می‌شوند، متقبل می‌شود ولی دانشگاه فردوسی مشهد به این شکل نیست زیرا مانند تعدادی از دانشگاه‌ها به صورت یارانه‌ای و یا کاملاً آزاد سرویس می‌دهند.

۴۰ الی ۵۰ نوع غذای سنتی و فرنگی

وی با بیان اینکه در دانشگاه فردوسی مشهد ۵ رستوران یارانه‌ای و حدود ۱۱ رستوران آزاد وجود دارد، بیان کرد: دو رستوران جدید در دو دانشکده دانشگاه که محدودیت فضا داشتند جانمایی و آن‌ها را توسعه داده‌ایم، اما تریاها هم در دانشگاه مستقر می‌باشند.

وی گفت: حدود ۳۰% الی ۴۰% قیمت‌ها و اقلام غذایی در دانشگاه از نرخ مصوب اتحادیه پایین‌تر است و به عنوان یک قانون برای اعمال خواسته‌های دانشجویی که در قرارداد آمده است، نظارت می‌شود و تخفیفات انواع ساندویچ‌ها و غذاهایی که برای دانشجویان انجام می‌شود، نسبت به نرخ مصوب اتحادیه است.

امیر سالاری خاطر نشان کرد: تعدادی از تریاهای دانشگاه تغییر کاربری دادند و سبک ارائه غذاهای وزنی را به وجود آوردند که طرح خاص و جالبی بود که مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفت. در این طرح تنوع زیادی از انواع غذاهای سنتی و فرنگی در رستوران‌های دانشگاه دیده می‌شود.

همچنین اضافه کرد: انواع غذاها در یک میز بار توزیع می‌شود، دانشجو طبق میلی که دارد از هر غذا به هر اندازه‌ای که بخواهد بر می‌دارد و در نهایت آن‌ها وزن می‌شوند و به صورت وزنی محاسبه قیمت صورت می‌گیرد و این امر مدل پیشرفته و خوبی بود که ما به صورت پایلوت در مرحله اول اجرا کردیم.

سرپرست اداره امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: چند امتیاز ویژه برای این سبک از ارائه غذا وجود دارد و آن این است که غذا اصلاً اسراف نمی‌شود و فرد به هر اندازه‌ای که نیاز دارد برمی‌دارد و دانشجویان می‌توانند تنوع بیشتری از غذا را با مبلغ مشخص استفاده کنند و از همه مهم‌تر، در تریا و یا رستوران‌ها غذاهای فست فودی را حذف کردیم تا غذاهای سنتی و فرنگی برای دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا