Skip to content

از سال آینده ارائه دروس به زبان غیر فارسی در دانشگاه تهران (اغلب رشته‌های دانشگاهی)

دانشجویان خارجی

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران از ارائه آموزش‌های غیر فارسی در سال ۱۳۹۸خبر داد، گفت: این آموزش‌ها از سال آینده در اغلب رشته‌های دانشگاهی از جمله فنی و مهندسی، انسانی، علوم سیاسی، هنر و.… ارائه خواهند شد.

دکتر محمدباقر قهرمان، ایجاد رشته‌های غیر فارسی در دانشگاه تهران را از از دیگر برنامه‌های دانشگاه در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی عنوان کرد و گفت: این رشته‌ها در سال۹۸ به منظور جذب دانشجویان و اساتید خارجی توسعه خواهد یافت.

دکتر محمد باقرقهرمانی تاکید کرد: در حوزه ارتباط با اتحادیه اروپا نیاز به توسعه بیشتری در تعاملات داریم. به گونه‌ای که در سال ۹۷ حدود سی قرارداد بین‌المللی بین دانشگاه‌های اتحادیه اروپا تدوین شده است. این قراردادها علاوه بر اینکه درآمد مالی بالایی دارند، در توسعه ارتباطات دانشگاه‌ها نقش مؤثری خواهد داشت. با توجه به اینکه قرارداد دیگر با دانشگاه لوند سوئد در جهت توسعه همکاری‌های پژوهشی در دست اجرا داریم.

دکتر قهرمانی نیز بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ نیز برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه تهران با کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، آمریکا و غیره ادامه خواهد یافت اما این دوره‌ها در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران توسعه بیشتری خواهد داشت.

«تجمیع جشنواره بین‌المللی دو دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران»

دکتر قهرمانی حین بیان این مطلب به مهم‌ترین برنامه حوزه بین‌الملل دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که اخیراً پیگیری می‌شود. ادغام جشنواره بین‌الملل دو دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که برای نخستین بار به صورت تجمیع شده اول اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. در واقع در جشنواره بین‌الملل دو دانشگاه از فعالان حوزه بین‌الملل از جمله اساتید و دانشجویان تقدیر خواهد شد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته جشنواره بین‌المللی دو دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران هر دو به صورت جداگانه برگزار می‌کردند. اما به دلیل نزدیکی فیزیکی دو دانشگاه و کاهش میزان اعتبارات این ادغام صورت گرفته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا