رفتن به محتوای اصلی

سیر صعودی اختلالات روانی بین دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ

سیر صعودی اختلالات روانی بین دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ

گردهمایی دو روزه روسای مراکز مشاوره دانشجویان از صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد. جواد شکرالله مغانی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این گردهمایی گفت: در چند سال گذشته سیر صعودی اختلالات روانی بین دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ کشور را داشتیم که علت آن مشخص نیست که خود دانشجو می‌تواند علت این مساله باشد یا دانشگاه‌ها دخیل بوده‌اند.

وی ادامه داد: گاهی یک دانشجو به دلیل مسائل روانی به مساله خود آسیب‌رسانی فکر می‌کند که امور مشاوره دانشگاه، امور خوابگاهی و امور اجرایی در این باره مسئولیت دارند و نمی‌توانیم خودمان را کنار بکشیم.

در ادامه ابوالحسن ریاضی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: مساله مواد مخدر یکی از مشکلات ما است و خودکشی هم رشد کرده ولی هنوز از شاخص‌های جهانی بسیار پایین‌تر هستیم.

وی افزود: در طول این ۴۰ سال فرایندی از رشد انتظارات بوجود آمده که طبیعی است با افزایش انتظارات امکان پاسخگویی نیست و نوعی ناامیدی رخ می‌دهد به طوری که در حال حاضر دانشجویان سال آخر از سال اولی‌ها ناامیدتر و دانشجویان مقاطع بالاتر از مقاطع پایین‌تر ناامیدتر هستند.

ریاضی اظهار داشت: در چنین شرایطی نقش مراکز مشاوره نقش منحصر به فردی است و راهی جز مسیر ارتباطی دانشجویان یا مسیر مشاوره ندارد.

وی گفت: تنها نهادی که ماده «گُل» را کنترل کرده دانشگاه‌ها هستند زیرا بسیار زود اطلاع‌رسانی کردیم ولی در مواردی دیگر نیز باید به همین صورت عمل کنیم زیرا کشور در لبه خطرناکی قرار دارد و اگر با واقعیت‌ها به درستی روبرو نشویم امکان مدیریت مجموعه سخت است و عدم آشنایی مجموعه‌های دانشگاهی با این گونه مسائل آسیب‌زننده است.

در این مراسم همچنین مدیرکل جدید مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویی معارفه شد و صادقی به جای یعقوبی در این سمت منصوب شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا