رفتن به محتوای اصلی

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فروردین ماه ۹۷

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش : سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: احتمالاًً ظرف دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای آزمون استخدامی تعیین شده را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر روی تعداد اختلاف نظر وجود دارد اما حول و حوش ۱۸ هزار نفر خواهد بود و در فروردین ماه ۹۷ امیدواریم آزمون برگزار شود و در مهرماه ۹۷ تعدادی به کارگیری شوند.

بطحایی درباره فرصت و تهدیدهای فضای مجازی گفت: از دو منظر فضای مجازی برای ما مهم است یکی آموزش مهارت‌ها برای استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان است. منظر دوم نگاه فرصت محور به فضای مجازی است که از سال گذشته به صورت محدود آموزش نیروی انسانی را آغاز کرده ایم که امسال توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی درباره دیر پرداخت شدن حق‌التدریس معلمان گفت: از معلمان حق‌التدریس بابت تاخیر در پرداخت حقوق آنها عذرخواهی می‌کنم مشکلات محدودیت ورود منابع در خزانه عامل عدم پرداخت است و این مسئله ناشی از بی تفاوتی مجموعه آموزش و پرورش به حق‌التدریس‌ها نیست.

وی در خصوص تنبیه بدنی در مدارس گفت: تنبیه بدنی تنها خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و حتی تنبیه لفظی هم مجاز دانسته نمی‌شود. یک گروه متمرکز صرفاً برای برخورد با این موضوع تشکیل شده است و مسئول ریشه‌یابی و برخورد با عوامل تنبیه بدنی است.

وزیر  آموزش و پرورش افزود: جامعه آموزش و پرورش با یک میلیون پرسنل اداره می‌شود و نباید معدود تخلفاتی که صورت می‌گیرد باعث اتهام‌زنی به جامعه فرهنگیان شود. من به جسارت به حریم معلمان همان‌قدر حساسم که به موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان و به همین خاطر زمانی که معلمان مورد هتاکی و ضرب و جرح قرار می‌گیرند برای آنها توسط آموزش و پرورش وکیل گرفته می‌شود.

مراحل برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۱ – ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد. بر اساس اخبار منتشره، احتمالاًً زمان ثبت نام در آزمون هفته سوم یا چهارم فروردین خواهد بود.

با انواع آزمون استخدامی آشنا شوید

۲ – شرکت در آزمون استخدامی

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است. این آزمون، شامل دو دسته سوالات عمومی و تخصصی (متناسب با رشته انتخابی) خواهد بود.

نوع سوالات آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور

مواد عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۱ – فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)

۲ – ریاضی و آمار مقدماتی

۳ – زبان و ادبیات فارسی

۴ – معارف اسلامی

۵ – زبان انگلیسی عمومی

۶ – اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

۷ – هوش و توانمندی های عمومی

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به خبر مواد عمومی آزمون آموزش و پرورش اعلام شد مراجعه نمایید.

۳ – اعلام نتایج چند برابر ظرفیت و مصاحبه

طی اخبار اعلام شده، تا آخر خردادماه ۱۳۹۷ اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله آزمون کتبی منتشر خواهد شد. در این مرحله، افراد جهت مصاحبه به واحدها معرفی خواهند شد.

۴ – گزینش آموزش و پرورش

داوطلبان پس از کسب نمره قبولی در آزمون و طی مصاحبه، به دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات پیرامون فرایند گزینش، با شماره های ۸۲۲۸۳۱۵۵ الی ۷ تماس حاصل نمایید.

شایان ذکر است در این مرحله، ۱۷۳۶۸ نفر پذیرفته نهایی خواهند شد.

۵ – مراحل نهایی جذب

تأییدشدگان نهایی مکلفند به‌منظور انجام آزمایش های پاراکلینیکی بدو استخدام، سپردن تعهد خدمت محضری، گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و نحوه جذب و به کارگیری به شرح ذیل برای سه مرحله اقدام نمایند:

مرحله اول : انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی

پذیرفته‌شدگان نهایی پس از طی مراحل مصاحبه تخصصی، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت‌ های عمومی از میان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جهت گذراندن دوره مهارت آموزی معرفی خواهند شد.

مرحله دوم : دوره یکساله مهارت آموزی
  • بازه‌ زمانی آموزش: حدود ۶۵۰ تا ۸۵۰ ساعت
  • ساعت کار آموزی: هشت ساعت در هفته در طول یک سال تحصیلی
  • جمع ساعت کارآموزی: حدود ۲۵۰ ساعت
مرحله سوم : نحوه جذب و بکارگیری
امکان عضویت در سازمان بین‌المللی دانشگاهیان برای دانشجویان داوطلب آزمون استخدامی

داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانند عضو سازمان بین‌المللی دانشگاهیان شوند. اعضای این سازمان می‌توانند از مزایای علمی و اقتصادی مراکز گوناگون و جهانی (تحت پوشش سازمان یونسکو) بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است این امکان صرفاًً برای دانشجویان و اعضای هیات علمی فراهم است.

جهت عضویت روی تصویر زیر کلیک کنید:

سازمان بین‌المللی دانشگاهیان

برای این نوشته 8 نظر ثبت شده است
  1. سلام. مطابق کلیات اعلام شده، ثبت نام دانشجویانی که تا ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ التحصیل می شوند بلامانع است. اطلاعات دقیق تر در دفترچه منتشر خواهد شد.

  2. کاش تو این کشور واسه هیچ آزمونی سن نزارن خیلی از جوونها منتظر موندن تا برای رشته تحصیلیشون استخدام بزنن و خیلی کم زده شده و الان سنشون گذشته و نمیرسه به استخدام ?کاش یکی صدامون رو به مسئولین برسونه

  3. با سلام
    آیا امکان شرکت در یک رشته غیر مرتبط با مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد وجود دارد؟
    مثلا من کارشناسی کشاورزی دارم و میخوام برای تدریس جامعه شناسی یا روانشناسی امتحان بدم

  4. لطفا بی گیری کنید سن لیسانس رو ۳۵ بزنن اخه ما چه گناهی کردیم دهه ی ۶۰ به دنیا اومدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا