Skip to content
افزایش حقوق سال 99 اعلام شد

افزایش حقوق سال ۹۹ اعلام شد

افزایش حقوق سال ۹۹ اعلام شد . در جلسه‌ای که امروز به ریاست حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور برگزار شد، مقدار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای سال جاری معین گردید.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با این مسئله که به زودی دیگر نیازی به وارد کردن ماسک در کشور نیست نیز خبر داد.

براساس تصمیم هیات وزیران، حقوق افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی برای سال ۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش خواهد یافت و مزایای شاغلین بجز مشمولین قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال ۹۹ به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این کارکنان به مقدار ۷ برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین خواهد شد.
علاوه براین، حداقل مقدار حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۹۹ به مقدار۹٫۷۱۷٫۵۰۰ ریال تعیین شد و این مقدار نباید کمتراز ۱۷٫۹۷۴٫۵۰۰ ریال سود و مابه تفاوت باید پرداخت شود
افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت مثل، شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی کشور، سازمان‌های موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و بانک مرکزی، در سال جاوی به مقدار ۱۵ درصد تعیین می‌شود.

در رابطه با حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی، ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش میابد، بعد از این افزایش حکم حقوق بازنشستگان با توجه به سنوات، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود. حداقل حقوق بازنشستگان ۱۸٫۱۵۲٫۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق نیز ۷ برابر این مبلغ تعیین شده است.

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، عنوان “وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی” در این آیین‌نامه را، جایگزین عنوان “سازمان میراث فرهنگی و گردشگری” کرد

با تصویب دولت به علت پیگشیری از ایجاد مشکلات بودجه ای و تخصیص اعتبارات مربوط، ماده (۱۱) اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، واژه ” تابعه” به واژه”‌وابسته” اصلاًح ‌شد.

هیئت وزیران، اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله با مدیریت غیر فعال، موضوع یکی از تبصره‌های  قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور را به تصویب رساند.
براساس جز ۲ بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۹ وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توانند تمام یا بخشی از سهام و دارایی دولتی دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه و باقی مانده سهام متعلق به دولت را در بنگاه‌های مشمول واگذاری را واگذار کند و منابع به دست آمده را واریز نماید. علاوه بر این، واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس (ETF ) باتوجه به اینکه تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش انجام دهد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا