Skip to content
امتحانات غیرحضوری دانشگاه امیرکبیر

امتحانات غیرحضوری دانشگاه امیرکبیر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر: تاریخ برگزاری امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه از ۱۴ الی۲۶ تیر ۹۹ و نحوه برگزاری نیز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

امتحانات غیرحضوری

محمدحسین کریمیان ضمن اعلام مطلب فوق گفت: درابتدا قصد داشتیم که برای برگزاری امتحانات با دقت و عدالت بیشتر، آزمون‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم، اما با شیوع بیشتر بیماری کرونا و تعطیل بودن خوابگاه‌ها، تصمیم گرفتیم که برای حفظ سلامتی دانشجویان و دانشگاهیان، شیوه غیرحضوری را انتخاب کنیم.

وی در ادامه گفت: درراستای ایجاد نظارت و اطمینان بیشتر در فرآیند برگزاری امتحانات، دستورالعمل‌هایی را برای برگزاری غیرحضوری امتحان تدوین کردیم، چون دانشجو در امتحانات حضوری این امکان را دارد که پرسش‌های خود را از استاد مربوطه بپرسد ولی در شیوه غیرحضوری این مزیت کمتر وجود دارد.

نحوه ارزیابی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درمورد نحوه برگزاری امتحانات غیرحضوری توضیح داد: نمره نهایی دانشجو ترکیبی از ارزیابی اساتید از دانشجو در طول ترم، میزان مشارکت در کلاس‌های مجازی و امتحان غیرحضوری است.

کریمیان در پاسخ به سوالی درخصوص قطعی اینترنت دانشجو در حین امتحان گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد و دانشجو نتواند امتحان خود را تکمیل کند، با تشخیص استاد، ارزیابی مجدد خواهد شد.

زمان برگزاری دروس عملی

وی درباره تاریخ برگزاری درس‌های عملی اظهار داشت: این دروس از ۱۵ شهریورماه شروع شده و تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد‌داشت. البته آن دسته از دانشجویانی که نمی‌توانند در دانشگاه و کلاس‌های عملی حضور یابند، امکان حذف درس خود را دارند. با این‌حال اگر خوابگاه‌ها به‌صورت محدود بازگشایی شوند، پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز خوابگاه‌ها را اجرا خواهیم‌کرد.

ترم آینده

محمدحسین کریمیان تاکید کرد: در تلاش هستیم که ترم آینده را از مهرماه آغاز کنیم. البته قرار است چگونگی برگزاری ترم آینده در جلسه شورای معاونین آموزشی ۱۳ دانشگاه کشور مورد بررسی قرار گیرد. درحال حاضر طرحی وجود دارد که براساس آن ترم آینده به‌شیوه حضوری و غیرحضوری برگزار شود که اجرای آن به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا