Skip to content
انتشار پاسخنامه داوطلبان

انتشار پاسخنامه داوطلبان رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰۰۰

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد: پاسخنامه رتبه های کمتر از ۱۰۰ هزار کشوری در گروه‌های علوم انسانی، تجربی و ریاضی منتشر شد. همچنین در رابطه با گروه‌های هنر و زبان، انتشار پاسخنامه داوطلبان رتبه‌های کمتر از ۲۰ هزار صورت گرفته است.

دریافت پاسخنامه

دکتر توکلی در رابطه با مشاهده پاسخنامه ها اظهار داشت: این داوطلبان می‌توانند همزمان با کارنامه، پاسخنامه خود را نیز مشاهده کنند.

شایان ذکر است آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر ۱۳۹۸ برگزار شد. در این آزمون، بیش از ۱ میلیون نفر شرکت داشتند که بیشترین تعداد در گروه علوم تجربی بود. گروه‌های علوم انسانی، زبان، ریاضی و هنر به ترتیب بیشترین آمار شرکت‌کنندگان را پس از تجربی به خود اختصاص دادند.

در این آزمون، ۸۳۲۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. شایان ذکر است در سال جاری، همزمان با انتشار پاسخنامه داوطلبان ، متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته رایگان از طریق سازمانه سازمان بین‌المللی دانشگاهیان اقدام نمایند.

در این سازمانه، فرد پس از وارد کردن مشخصات اولیه، می‌تواند نسبت به انتخاب ۲۰ رشته و ۲۰ استان اقدام نماید و برای هر یک اولویت‌های خود را مشخص سازد. پس از آن، نتایج به وی به صورت سیستمی نمایش داده خواهد شد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا