Skip to content

انتشار کلید سوالات آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۸

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کلید سوالات آزمون کارشناسی‌ارشد از امروز مورخ ۲۸ خرداد ماه منتشر می‌گردد. آزمون کارشناسی‌ارشد همراه با اولین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار شد.

کلید سوالات آزمون کارشناسی‌ارشد

آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۸در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر و دامپزشکی در ۹ کد رشته به رقابت با یکدیگر پرداختند. حدود ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در گروه رشته‌های دوم شرکت کردند. شایان ذکر است که آزمون کارشناسی‌ارشد در مقایسه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته بیشتر از ۱۲۰ هزار داوطلب کاهش یافته است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ هزار داوطلب کل ورودی این آزمون در همه زیر نظام‌های آموزشی برای امسال باشد.

براساس زمان پیش‌بینی شده سوالات آزمون کارشناسی‌ارشد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است. از امروز نیز کلید سوالات این آزمون اعلام می‌شود.

شایان ذکر است طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشوری کارنامه اولیه در اواسط تیرماه و نتایج نهایی این آزمون در روز ۱۶ شهریور ماه نیز اعلام خواهد شد. در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه نیز در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند. البته کارنامه نهایی نیز در روز ۲۵ شهریور ماه منتشر خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا