Skip to content

ایران به قله تولید داروهای پیچیده زیستی صعود کرد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی‌ وفناوری ریاست‌ جمهوری گفت: در حال حاضر در دنیا داروهای زیستی با فناوری‌های پیچیده‌ای وجود دارد که جوانان ایرانی به این فناوری‌ها دست پیدا کرده‌اند.

تولید داروهای پیچیده زیستی

مصطفی قانعی در خصوص دستیابی ایران به تولید داروهای زیستی، بیان کرد: برخی داروهای زیستی فناوری پیچیده‌ای دارند. تنها چند کشور این داروها را تولید می‌کردند، اما ایران نیز به مجمع تولیدکنندگان این نوع داروها پیوست.

ایشان اضافه کرد: کیفیت داروهای تولیدی در ایران با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند و از نظر تأثیر دارویی، هیچ تفاوتی بین داروهای تولیدی در ایران و دنیا وجود ندارد.

با توجه به گفته مصطفی قانعی، یکی از داروهایی که فناوری پیچیده‌ای دارد و فقط در یک شرکت دانمارکی تولید می‌شود، داروی فاکتور ۷ و ۸ بود که جوانان و متخصصان ایرانی به فناوری تولید این دارو دست یافتند. عنوان دومین کشور تولیدکننده داروی فاکتور ۷ و ۸ را به ایران اختصاص یافت.

مصطفی قانعی خاطرنشان شد: وقتی در مورد یک محصول صحبت می‌کنیم، به این معناست که دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است و وقتزمانی از دانش صحبت می‌کنیم، یعنی نیروی انسانی دانشمند مورد نیاز را در کشور داریم.

ایشان ادامه داد: بایستی از تخصص جوانان برای تولید داروهای زیستی استفاده نماییم، زیرا در شرایط تحریم که فرآورده‌های دارویی به سختی به ایران می‌رسد، تنها راه نجات کشور، استفاده از تخصص، توان جوانان و دانشگاه‌های کشور است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا