Skip to content

برگزاری بیستمین کنگره همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیرکبیر

 مسعود شفیعی، دبیر اجرایی بیستمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: بیستمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیرکبیر توسط جمعیت ایران پیشروی صنعت، دانشگاه و دولت سه‌شنبه و چهارشنبه، پانزدهم و شانزدهم اسفند ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

بیستمین کنگره همکاری دولت، دانشگاه و صنعت

وی افزود: همچنین در این دانشگاه یک کارگاه کارآفرینی نیز برگزار می‌شود و بعداز ظهر روز سه‌شنبه جلسه افتتاحیه با حضور معاون اول رئیس جمهور، روسای دانشگاه‌ها، وزیر علوم و وزیر صنعت برگزار می‌شود.

شفیعی اضافه کرد: روز چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ سه نشست تخصصی برگزار می‌شود. در این نشست‌ها افراد برجسته و اقشار جامعه که درگیر صنعت و دانشگاه هستند نیز حضور دارند.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های ما عرضه محور هستند و باید به آموزش مهارتی اهمیت ویژه‌ای داده شود تا دانشجویان بتوانند شغل ایجاد کنند همین نوآوری و خلق ثروت به کارآفرینی مربوط می‌شود.

یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و پیش‌برد اهداف ارتباط صنعت و دانشگاه، توسعه مباحثی مثل اقتصاد دانش‌بنیان است

در ادامه این نشست برات قبادیان، معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و پیش‌برد اهداف ارتباط صنعت و دانشگاه، توسعه مباحثی مثل اقتصاد دانش‌بنیان است که از طریق این همایش‌ها و کنگره‌ها می‌تواند تحقق یابد. ما امروز در ارتباط با اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه خوبی داریم و کشور ما از لحاظ تعداد دانشگاه و تعداد دانشجویان آمار مطلوبی دارد. ۲۸۰۰ دانشگاه و از طرف دیگر یک جمعیت ۵ میلیونی دانشجو سرمایه عظیمی برای کشور است و سرمایه‌ای برای ما اهمیت دارد که خودش بتواند خلق ثروت کند.

وی تاکید کرد: تا الان اقتصادهای دنیا براساس منابع بوده اما برخی از کشورها مانند ژاپن تلاش کردند که از سمت منابع به سمت اندیشه‌های ناب بروند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر شرایط برای یک جهش اقتصادی در کشور فراهم است گفت: باید اذعان کنیم که در گذشته کوتاهی‌هایی رخ داده و این اشتباه را خودمان پذیرفته‌ایم و الان در این فکر هستیم که آن را جبران کنیم من نسبت به آینده خوش بین هستم چرا که مسئولان دولت عزم خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان جذب کردند. طرح‌هایی نیز داریم تا در ارتباط با مدیران کاستی‌های گذشته را جبران کنیم و به اهداف‌مان برسیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا