Skip to content
برگزاری جشنواره دانشجویی سه‌تاک

برگزاری جشنواره دانشجویی سه‌تاک

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اولین جشنواره دانشجویی کتاب سه دقیقه‌ای “سه‌تاک” را در تیرماه ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.

سه‌تاک

هدف ازبرگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و انس بیشتر دانشجویان با کتاب عنوان شده است و متشکل از ۲ بخش اصلی و ویژه بوده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌گردد. 

بخش اصلی جشنواره

در بخش اصلی این جشنواره کتاب‌خوانی که در تیرماه سال جاری و با عنوان سه دقیقه با کتاب اجرا می‌شود، دانشجو در قالب یک ویدیوی سه دقیقه‌ای در فضای مجازی، به معرفی بهترین کتابی که تاکنون خوانده‌اند می‌پردازند.

برگزیدگان این بخش بر اساس چهار معیار زیر انتخاب شده و جوایزی ارزشمند به‌صورت هفتگی و فصلی به آن‌ها اعطا خواهد شد:

  • خلاقیت در نحوه ارائه
  • محتوا
  • بازخوردهای مخاطبان
  • نظرات هیات داوران

بخش ویژه جشنواره

 بخش ویژه‌این رویداد فرهنگی به گلستان سعدی اختصاص دارد. در این قسمت دانشجویان می‌توانند با مطالعه حکایت‌های گلستان سعدی به‌شکل روزانه در مسابقه “سه دقیقه با سعدی ” شرکت نموده و جوایز روزانه و ماهانه دریافت کنند.

اهداف رویداد

سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی درخصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت: شرایط خاص زندگی امروزی باعث تمایل کمتر قشر جوان به مطالعه شده است. به‌همین دلیل لازم است نهادهای فرهنگی که متولی امر کتاب و کتاب‌خوانی هستند، اتخاذ روش‌های نوآورانه برای تشویق مردم و به‌ویژه قشر جوان و دانشجویان به مطالعه را در دستور کار خود قرار دهند.

حامد علی اکبرزاده ادامه داد: یکی از راهکارهای انجام این‌کار، اشتراک‌گذاری تجربه کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های مفید به جوانان توسط خود آنان است. این کار سبب معرفی شدن و مطالعه کتاب‌های مفید می‌شود و امیدواریم با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های دانشجویان، شاهد تبدیل شدن این جشنواره به یک جریان فرهنگی ملی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

راه‌های ارتباطی

وی در پایان سخنان خود از علاقه‌مندان به کتاب دعوت کرد تا از راه‌های ارتباطی زیر، اخبار و اطلاعات رویدادهای فرهنگی این مجموعه و به‌خصوص جشنواره سه‌تاک را دنبال کنند:

  • صفحه اینستاگرامی http://instagram.com/isba.ir
  •  کانال پیام رسانی http://t.me/isbair 
  • سایت سازمان به آدرس http://www.isba.ir

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا