Skip to content
اعطای وام تحصیلی کرونا به دانشجویان غیردولتی

اعطای وام تحصیلی کرونا به دانشجویان غیردولتی

رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی: به دانشجویان آسیب‌دیده از بیماری کرونا که در دانشگاه‌های غیردولتی تحصیل می‌کنند، وام تحصیلی کرونا اعطا می‌شود.

وام تحصیلی کرونا

در روزهای شیوع بیماری کوید-۱۹، مدیرکل دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، اعلام کرد که وزیر علوم با با حمایت از دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی موافقت کرده است. دلیل این حمایت هم وابستگی این دانشگاه‌ها به شهریه پرداختی دانشجویان، به‌علت خصوصی بودن آن‌ها است.

علی آهون‌منش، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی ضمن اشاره به دو پیشنهاد این اتحادیه درراستای حمایت از جامعه دانشگاهی غیردولتی‌ها بیان کرد: شیوع ویروس کرونا به دانشگاه‌های غیردولتی و دانشجویان از منظر اقتصادی لطمه وارد کرده است، چراکه این دانشگاه‌ها ‌بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: دو درخواست از جانب اتحادیه درجهت حمایت از این دانشگاه‌ها ارسال شده است که مورد موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا هم قرار گرفت:

پیشنهادات حمایتی

  1. پرداخت وام هزینه تحصیلی توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، خود یا والدین آن‌ها شغل خود را ازدست داده‌اند و توان مالی پرداخت شهریه را ندارند. این وام هزینه تحصیلی متناسب با ۲ ترم شهریه به نام دانشجو و به حساب دانشگاه محل تحصیل پرداخت شود.
  2. اعطای تسهیلات به دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی توسط دولت

تسهیلات دولتی

آهون‌منش درخصوص پیشنهاد دوم توضیح داد: دولت وعده داده بود که به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، درصورتی‌که کارکنان خود را اخراج نکنند، تسهیلات ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی پرداخت کند.

وی ضمن بیان این‌که این وام به دانشگاه‌های غیردولتی نیز تعلق می‌گیرد گفت: چنان‌چه کارمند اخراج نشده باشد، مبلغ ۱۶ میلیون اختصاص می‌یابد و در حال حاضر دانشگاه‌های غیردولتی دارای ۱۰ هزار عضو هیأت علمی دائم، ۸ هزار کارمند و ۳۵ هزار حق‌التدریس است که این وام به گروه سوم تعلق نمی‌گیرد چون کارمند محسوب نمی‌شوند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی درخصوص وضعیت کنونی پرداخت این وام تصریح کرد: این وام هنوز به کارمندان و اعضای هیأت علمی پرداخت نشده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی آن است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا