Skip to content

برگزاری چهارمین مسابقات ملی دانشجویی طراحی پارچه و پوشاک در شهر یزد

دومین روز از چهارمین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک با رقابت تیم‌های دانشجویی در بخش طراحی لباس در مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد دنبال شد.

برگزاری چهارمین مسابقات ملی دانشجویی

دکترحمیدرضا شرافت نماینده انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران و متولی برگزاری مسابقات گفت: براساس نظر انجمن، دانشگاه یزد برای سومین مرتبه میزبانی برگزاری این مسابقات را به عهده گرفته است.

ایشان ابراز کرد: تعداد زیادی از دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه یزد، مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه علم و هنر، دانشگاه کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اصفهان، دانشگاه الزهرا تهران، دانشکده فنی حضرت رقیه (س) و همچنین افراد مختلف از اصناف و تیم‌های خصوصی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

دکتر شرافت: در روز اول این مسابقات ۶ گروه در زمینه بافت و شش گروه در زمینه چاپ در دانشگاه یزد با یکدیگر به رقابت پرداختند. در روز دوم نیز ۲۰ گروه طی ۲ نوبت صبح و عصر در زمینه طراحی لباس هتلداران سنتی “بانوان” شهر یزد، در مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دکتر شرافت هدف از برگزاری این مسابقات را افزایش انگیزه‌ی دانشجویان در جهت شعار “ما می‌توانیم” و تقویت کار گروهی دانست.

همچنین با اشاره به این که تولید پوشاک، هنرصنعت کهن در شهر یزد است، بیان کرد: هر ۲ بخش نیازمند خلاقیت و نوآوری هستند. دانشجویان با شرکت در این مسابقات می‌توانند ایده‌ها و نوآوری‌های خود را به بخش بازار و فروش ارائه نمایند.

دکتر حمیدرضا شرافت برگزاری نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان و مراسم اختتامیه در سالن فجر دانشگاه یزد را به عنوان برنامه روز پایانی این مسابقات یعنی امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه ۹۷ اعلام کرد.

وی همچنین بیان کرد: پیگیری لازم در خصوص برگزاری دور بعدی این مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را انجام خواهیم داد تا بتوان این مهم را با مشارکت همه‌ واحدهای دانشگاهی استان یزد از جمله دولتی و غیردولتی برگزار نماییم.

دکتر حمیدرضا شرافت در پایان از زحمات بی‌وقفه تیم اجرایی دانشجویی و نظم و تلاش آن‌ها قدردانی کرد.

برگزاری دوره آموزشی نرم‌افزارهای تخصصی طراحی لباس در دانشگاه یزد و کارگاه‌های طراحی و دوخت مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) و همچنین تور یزدگردی از دیگر بخش‌های این دوره از مسابقات بود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا