Skip to content
بورس تحصیلی دانشجویان دکتری ایران و روسیه

تمدید ثبت‌نام بورس تحصیلی دانشجویان دکتری ایران و روسیه

متقاضیان بورس تحصیلی مقطع دکتری ایران و روسیه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری فرصت دارند ثبت‌نام کنند.

بورس تحصیلی

ایران و روسیه با اعطای تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشگاه‌های این کشور در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد، دکتری و فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری دانشگاه‌های داخل کشور، برای سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ موافقت کردند. این توافق‌نامه براساس برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی بین ایران و روسیه و همچنین مذاکرات رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در روسیه با همتایان روسی خود به‌ثمر رسید.

پیش‌ازاین قرار بود مهلت ثبت‌نام جهت بورس تحصیلی و فرصت تحقیقاتی دانشگاه‌های روسیه در مورخ ۱۸ اسفند‌ماه ۹۸ به‌پایان برسد، اما این فرصت تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹ تمدید گردید.

مراحل ثبت نام

  • مراجعه به آدرس اینترنتی https://future-in-russia.com برای اطلاع از جزییات این بورسیه و ثبت‌نام اولیه داوطلبان
  • ثبت‌نام در سامانه جامع امور دانشجویان(سامانه سجاد) از طریق سامانه اطلاع‌رسانی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی scholarship.saorg.ir 
  • تکمیل‌ فرم‌های مورد نیاز و مدارک ثبت‌نامی توسط متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی و ارسال آن‌ها به آدرس پست‌الکترونیکی eda@behdasht.gov.ir 

ضروری است دانشگاه و همچنین رشته‌ای که جهت بورس تحصیلی انتخاب می‌شود ، جزو دانشگاه‌ها و رشته‌های تایید شده توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت باشد. نشانی کلیه رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم در سایت grad.saorg.ir و رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در edd.behdasht.gov.ir قابل مشاهده است.

نکات و شرایط لازم

با پایان مهلت مقرر شده به هیچ درخواستی ترتیب اثر داده نمی‌شود. همچنین این ثبت‌نام به منزله نام‌نویسی اولیه است و ارزیابی و تأیید نهایی پذیرش، بعدا اعلام خواهدشد.

انتخاب متقاضیان برتر مطابق با مولفه‌های زیر خواهدبود:

  • سوابق تحصیلی
  • نمره زبان انگلیسی
  • توانمندی‌های علمی
  • ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده

علاوه‌براین امکان درخواست مرخصی دانشجو حتی برای یک یا دو ترم وجود نخواهد داشت و متقاضیان واجد شرایط اولیه توسط کمیته بررسی اولیه مشکل از نهادهای مربوطه، جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی می‌شوند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا