Skip to content
تسهیلات ویژه برای دانشجویان جهت آموزش مجازی

تسهیلات ویژه برای دانشجویان جهت آموزش مجازی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: تسهیلات ویژه از جمله حذف ترم و حذف واحد برای دانشجویانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند درنظر گرفته‌ایم.

آموزش مجازی

دکتر علی خاکی صدیق گفت: شیوع ویروس کرونا تمام دنیا را در بخش‌های مختلف غافلگیر کرد و بخش آموزش نیز از این نظر مستثنی نبوده است. در راستای حفظ سلامتی و جلوگیری از گسترش این بیماری، توقف کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت و از همان ابتدا براساس نظرات کارشناسی و پیش‌بینی‌های انجام شده، وزارت علوم تمرکز خود را بر روی مسئله آموزش‌های الکترونیکی و غیرحضوری قرار داد.

دکتر خاکی‌صدیق ادامه داد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش‌های الکترونیکی دارای بیش از ۲۰ سال سابقه بودند و به همین دلیل توانستند در زمان کوتاهی خود را تطبیق دهند و با فراهم آوردن شرایط مناسب ، تعداد زیادی از دانشجویان خود را در دانشگاه‌های خود تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار دهند.

تسهیلات ویژه

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: درصورتی‌که بنابر هر دلیل دانشجویی امکان استفاده از این سیستم آموزش الکترونیک را نداشته باشند، برخی تسهیلات آموزشی برای آنان در نظر گرفته شده است. از جمله آن‌ها می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف ترم بدون احتساب
  • حذف تعدادی از واحدهای درسی مدنظر دانشجو
  • تسهیل میهمان شدن دانشجویان در شهرهای محل زندگی خود
  • معرفی به استاد تا دو برابر

کارگروه‌های ویژه

وی ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این حوزه تصریح کرد: کارگروه آموزش‌های الکترونیکی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است که این کارگروه با بهره‌گیری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم، موفق به ایجاد زیرساخت‌های ارائه آموزش‌های الکترونیک به دانشجویان در ۵۰ روز گذشته شده است. در واقع اولین بار است که با این حجم و وسعت، آموزش الکترونیکی به دانشجویان سراسر کشور ارائه می‌شود و این امر به خودی خود تجربه بدیعی است.

خاکی صدیق اظهار داشت: سطح دانش فناوری اطلاعات و همچنین میزان دسترسی و امکانات دانشجویان و اساتید به یک اندازه نیست و به همین علت در این حوزه چالش‌هایی هم داریم، اما درکل بحث آموزش الکترونیک راه‌حلی مطمئن برای مسئله آموزش محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر مطابق با جدیدترین آمار دریافت شده از یونسکو، در سراسر دنیا میزان ۹۱.۳ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان درگیر با این مسئله هستند. امیدوار هستیم که این تجربه سبب ایجاد تحول در نظام آموزشی ما شود.

https://msrt.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا