Skip to content

سوالات متداول ثبت نام آزمون‌های سازمان سنجش

چه داوطلب ورود به دانشگاه باشید و چه داوطلب استخدام، شما هم مسیر ثبت نام آزمون‌های سازمان سنجش را یک یا چند بار تجربه خواهید کرد. سیستم ثبت نام این سازمان با توجه به حجم بالای تقاضا و داوطلبان و تعدد آزمون ها، بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. اما باز هم ممکن است مسائلی در هنگام ثبت نام یا پس از آزمون برای شما پیش آید که در اینجا، به بعضی از آن ها پرداخته شده است.

فراموشی شماره داوطلبی و شماره پرونده

در صورتی که هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون یا در زمان اعلام نتایج آزمون‌ها به شماره پرونده، شماره داوطلبی یا شماره سریال ثبت نام و …  دسترسی ندارید یا آن ها را فراموش کرده اید، پس از عضویت و ورود به سیستم، در زمان ارسال درخواست جدید، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه، درخواستی با عنوان «دریافت شماره پرونده یا داوطلبی» را انتخاب کنید. در این صورت، فرم مربوطه برای شما نمایش داده خواهد شد.
در این فرم، در صورتی که اطلاعات وارد شده مطابق با پایگاه داده آزمون باشد، شماره پرونده، شماره داوطلبی و سایر اطلاعات مورد نیاز توسط سیستم در پاسخ به درخواست شما اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که این فرم،در بازه های زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتیجه آزمون ها فعال است.

اعتراض به نتیجه قبولی

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، چنانچه به نتیجه مربوطه شامل موارد ذیل اعتراض دارید:

  • عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی
  • عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر وارد شده در فرم انتخاب رشته

می‌توانید با تکمیل فرم مربوطه مراتب را به سازمان سنجش اعلام کنید. در این صورت، لازم است پس از انتشار کارنامه نهایی در سایت سازمان سنجش و در بازه مشخصی که این فرم در سامانه پاسخگویی فعال است، به محیط کاربری خود وارد شده و پس از انتخاب آزمون و سال موردنظر فرم اعتراض به نتیجه قبولی را تکمیل نمایید.

پس از اتمام مهلت تکمیل این فرم، درخواست‌های ثبت شده جهت بررسی به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می‌شود. پس از بررسی، نتیجه از طریق همین سیستم پاسخگویی به داوطلب اعلام خواهد شد.

گم شدن شماره سریال ثبت نامثبت نام آزمون‌های سازمان سنجش

برای شرکت در هر آزمونی، نیاز به خرید شماره سریال ثبت نام در آن آزمون است. در برخی موارد، ممکن است داوطلب، شماره سریال مربوطه را گم کند. در این صورت، لازم است به سامانه خرید اینترنتی کارت اعتباری مراجعه کرده و با ورود مشخصات خود نسبت به بازیابی شماره سریال اقدام نماید.

توجه داشته باشید در هنگام خرید شماره سریال، نیازی نیست کارت بانکی به نام خودتان باشد و می‌توانید از کارت سایرین نیز استفاده نمایید.

در برخی موارد ممکن است به علت اختلالات موقت اینترنتی، اتصال به شبکه و … پرداخت شما به صورت ناموفق صورت پذیرد و در نتیجه سریال کارت به شما نمایش داده نشود. هزینه کسر شده از کارت بانکی شما، در چنین مواردی به صورت خودکاز طی چند ساعت به حساب شما بازگشت داده خواهد شد. بازگشت وجه ممکن است تا ۷۲ ساعت زمان ببرد؛ در صورتی که پس از گذشت این زمان وجه به حساب شما بازگشت داده نشد، با پشتیبانی درگاه بانکی مربوطه تماس بگیرید.

وجود پرسش های دیگر پیرامون ثبت نام آزمون‌های سازمان سنجش

در صورتی که پرسش های دیگری پیرامون آزمون ها و اعلام نتایج آن دارید، به دو شکل می‌توانید نسبت به طرح آن ها اقدام کنید:

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا