Skip to content

حضور ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد جهان در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد

استانها/ کردستان
رییس دانشگاه کردستان از حضور ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد جهان در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد در کردستان خبر داد.

دکتر رحمت صادقی، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنگره به ریاست استانداری کردستان و توسط دو کارگروه اجرایی که مسئولیت آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان سپرده شده و همچنین کمیته علمی که به دانشگاه کردستان سپرده شده، برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: کمیته علمی به منظور انتخاب مشاهیر اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی کرده که در هر یک از آنها تعدادی از متخصصین هر حوزه عضو هستند و در حوزه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی وعلوم پایه اقدام به معرفی و در نهایت انتخاب مشاهیر کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشاهیر براساس شاخص‌های مورد نظر متخصصین انتخاب شده است، گفت: بر همین اساس ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد جهان در کنگره حضور خواهند داشت.

ایشان در ادامه به برنامه‌های تعیین شده در بخش همایش، افتتاحیه و… اشاره کرد و اضافه کرد: افرادی توانمند، شاخص و مشهور در طول دو روز در این کنگره سخنرانی‌های خود پیرامون محورهای تعیین شده را ارائە خواهند داد، علاوه بر آن برنامه‌های جانبی دیگری نیز اجرا خواهد گردید.

دکتر رحمت صادقی معرفی مفاخر و مشاهیر کرد و بررسی آثار آنان، تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کرد، مفاخر و مشاهیر کُرد و کارآفرینی در عصر حاضر و نقش مفاخر و مشاهیر کُرد در تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از محورهای اصلی برگزاری این کنگره اعلام کرد.

وی در پایان بر تلاش تمامی کمیته‌ها جهت برگزاری این کنگره به بهترین شیوه تاکید کرد و خواستار تسریع در روند انجام اقدامات لازم شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا