Skip to content

دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند کمک و یاری خیرین

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند حمایت خیرین برای ایجاد مرکز فناوری‌های نوین است تا با جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین در زمینه‌های مختلف، بستری فراهم شود تا دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بتوانند در رشته‌های مختلف وارد عرصه کارآفرینی و فناوری شوند.

تلاش دانشگاه فروسی مشهد برای ایجاد مرکز فناوری های نوین

آرم دانشگاه فردوسی مشهد

 عبدالرضا باقری امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث هشتمین خوابگاه دخترانه دانشگاه فردوسی مشهد به نام مهندس شهرستانی از بنیان‌گذاران بنیاد دانشگاهی فردوسی که به همت بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد صورت گرفت، بیان کرد: بایستی از تمام کسانی که در ایجاد بنیاد دانشگاهی سهمی داشته‌اند، قدردانی کرد و گفت بسیاری از کسانی که در راستای ایجاد بنیاد و توسعه آن فعالیت داشته‌اند، اکنون در میان ما نیستند.

وی اضافه کرد: باید از مهندس شهرستانی که نام ایشان بر روی خوابگاهی که امروز کلنگ ساخت آن زده می‌شود، قدردانی کرد. مردی که نه فقط در استان خراسان بلکه در سطح کشور به فعالیت‌های خیرخواهانه مشغول بوده و میراث جاودانه‌ای از خود به جا گذاشته اند.

عبدالرضا باقری ادامه داد: خوشحالیم از آنکه فرزندان این مردان بزرگ، راه پدران خویش را ادامه می‌دهند و هم اکنون در کنار هیئت مدیره بنیاد، به فعالیت مشغول هستند. بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد یکی از مهم‌ترین نهادهای خیریه در سطح کشور است که در جهت گسترش فعالیت‌های آموزشی مشغول است.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بر پایه اندیشه‌ای که در بنیاد فردوسی شکل گرفته، نهادهای خیریه دیگری در سراسر کشور ایجاد شده و اکنون اندیشه بنیاد فردوسی بدل به یک درخت تنومند شده و موجب ایجاد بیش از ۷۰ بنیاد دانشگاهی در سراسر ایران شده است. بنیاد فردوسی سبب شده که ارتباطی مؤثر میان خیران و دانشگاهیان ایجاد شود و خیران بنیاد فردوسی تنها در ساخت خوابگاه به دانشگاه کمک نمی‌کنند، بلکه در امور علمی نیز به یاری دانشگاه برخواسته‌اند.

ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند کمک و یاری خیرین و بنیاد دانشگاهی فردوسی برای ایجاد مرکز فناوری‌های نوین دانشگاه است، تاکید کرد: با ایجاد یک مرکز فناوری‌های نوین در دانشگاه فردوسی مشهد و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین در حوزه‌های مختلف، بستری فراهم شود تا دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بتوانند در رشته‌های مختلف وارد عرصه کارآفرینی و فناوری شوند و نقشی سازنده در جامعه ایفا نمایند، که نقش این مرکز تشویق و فراهم نمودن بسترهای لازم برای رشد و ترقی این افراد است و امیدواریم با احداث این مرکز در دانشگاه فردوسی مشهد، برگ زرینی در دفتر افتخارات این دانشگاه ثبت و ضبط نماییم.

عبدالرضا باقری ادامه داد: امیدوارم که این بنا به زودی تاسیس شده و با کمک اساتید، بخش‌های صنعتی و تجاری استان خراسان این مهم شکل بگیرد. این نیز یکی از خدمات برجسته بنیاد فردوسی به دانشگاه فردوسی مشهد است.

وی تصریح کرد: تاسیس این مرکز که بنیاد یکی از حامیان است، باعث می‌شود که دانشجویان پس از تحصیل بدل به یک کارآفرین شده و خود صاحب شغل شوند. این رویداد باعث می‌شود که دانشجویان پس ازفارغ التحصیلی وارد عرصه اشتغال شده و با کارآفرینی و اینکه به اشتغال سایرین کمک کنند.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان شد: بخش عمده نگرانی دانشجویان ما در این خصوص است و تأسیس این مرکز می‌تواند در مرتفع ساختن این قبیل نگرانی‌ها کارساز باشد. علاوه بر اقدامات بنیاد، سایر مراکز و افراد نیز در اعتلای دانشگاه فردوسی مشهد فعال بودند و اکنون دانشگاه فردوسی مشهد به یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور درعرصه بین‌المللی شناخته می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا