Skip to content
دوره مجازی اخلاق پزشکی

دوره مجازی اخلاق پزشکی مختص اعضای هیأت علمی

نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور ضمن تاکید بر ضرورت شکل گیری رویکردی نوین به مساله اخلاق پزشکی، برگزاری دوره مجازی اخلاق پزشکی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

دوره مجازی اخلاق پزشکی

دکتر باقر لاریجانی در نشستی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان حول محور هم‌اندیشی در حوزه اخلاق پزشکی برگزار شده بود اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه اخلاق پزشکی اقدامات مثبتی را به مرحله اجرا درآورده و در این زمینه فکورانه جلو رفته است.
 
دکتر لاریجانی با اشاره به فعالیت‌های اجرا شده توسط وزارت بهداشت در حوزه اخلاق پزشکی، بیان کرد: اقداماتی که در کشور در مورد اخلاق پزشکی عملی شده، برای تعدادی از کشورهای دیگر باورنکردنی است.
 
وی با ذکر این نکته که دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید تنها نگاه سنتی به اخلاق پزشکی داشته باشند که البته آن نگاه نیز اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: نگاه سنتی به بحث اخلاق پزشکی فقط به ارتباط پزشک و بیمار محدود بود؛ در حالی که مباحث جدیدی نیز از جمله آموزش و فرآیند آشنایی دانشجویان با اخلاق پزشکی از مباحث وارد شده به این حیطه هستند که ضروری است مورد توجه قرار گیرند.
 
نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه آموزش در اخلاق پزشکی عملکرد قوی داشته باشند، اظهار داشت: در همین راستا هرچه زوتر دوره آموزشی مجازی اخلاق پزشکی را در کشور برگزار خواهیم کرد.

سایر سخنرانان

در نشست هم‌اندیشی که روز گذشته حول محور اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اجرا شد:

  • دکتر مینا مبشر مدیر گروه اخلاق پزشکی
  • دکتر محمد ستایش مسئول بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه
  • و دکتر نوذر نخعی استاد رشته پزشکی اجتماعی

در رابطه با اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه اخلاق پزشکی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند و همچنین فعالیت‌های این دانشگاه در رابطه با اخلاق در سه قلمرو آموزش، پژوهش و بالینی مورد تحلیل واقع شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا