Skip to content
رشته‌های منطقه‌ای پیام نور

رشته‌های منطقه‌ای پیام نور راه‌اندازی شد

رشته‌های منطقه‌ای پیام نور از مهرماه راه‌اندازی شد. این خبری است که ابراهیم تقی زاده ریاست دانشگاه پیام نور اعلام کرده است. وی گفت: دانشگاه پیام نور در سراسر کشور حدود ۴۰۰ واحد و مرکز دارد و حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.

رشته‌های منطقه‌ای پیام نور

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای ۳۸۰۰ عضو هیات علمی و حدود ۸۰۰۰ نفر کارمند است و تعداد واحدهای تجمیع شده ۱۳۰ واحد بود که با کارشناسی‌های انجام شده ۲۵ واحد مجدد احیا شده‌اند.

وی افزود: باقی درخواست‌هایی که بوده در قسمت کارشناسی وجود دارد و با به شورای گسترش آموزش عالی معرفی شوند و همینطور برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی در مقطع ارشد موافقت شد که به صورت منطقه‌ای اقدام شود تا رشته‌های مورد نیاز هر بخش در دانشگاه پیام نور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در رابطه با بومی پذیری این دانشگاه، فارغ التحصیلان در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری بالاترین موفقیت را کسب می‌کنند و تقاضا برای پذیرش دانشجو در این وحد مطلوب است و مشکلی با توجه به بحران کاهش تعداد دانشجویان وجود ندارد.

تقی زاده گفت: از اهداف دیگر دانشگاه، رتبه‌بندی دانشگاه پیام نور است که اقدامات خوبی انجام شده است و طبق آمار به‌دست آمده در نظام «وبومتریکس» که یکی از نظام‌های شاخص بین‌المللی دنیا است، ۹۱۰ رتبه رشده کرده‌ایم و در حال حاضر رتبه ۱۴۱۶ هستیم.

وی گفت: در داخل کشور در رتبه ۲۴ هستیم و در حال انجام کارهایی هستیم که این رتبه را افزایش دهیم و مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش داده‌ایم.

ابراهیم تقی زاده در آخر گفت: در حال ایجاد خانه‌های خلاق و نواوری هستیم و برای دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دوره‌های مهارتی را در نظر گرفته‌ایم تا بعد از فارغ التحصیلی نگرانی کمتری در رابطه با پیدا کردن شغل داشته باشند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا