Skip to content
16آذر روز دانشجو

روز دانشجو، مظهر استقلال خواهی، عزت طلبی، تفکر و پویایی است.

روز دانشجو مظهراستقلال خواهی، عزت طلبی، تفکر و پویایی نسل برومندی است. این پیام استاندار کرمان به مناسبت ۱۶ اذر بود. نسلی که ۶۵ سال پیش پرچم عدالت خواهی، استکبار ستیزی، آرمان جویی و پرسشگری را در کشور ایران برافراشتند. دانشگاه را به عنوان کانونی برای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد.

دکتر فدایی استاد تمام دانشگاه باهنر کرمان تاکید کرد: نقش دانشگاه در پیشرفت و رشد جامعه، رشد اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و رشد فناوری بسیار پر رنگ بوده است.

وی اشاره کرد: کشور در تمام زمینه‌ها به انسان‌‌های توانا، ارزشمند، اخلاق مدار و پایبند به قانون نیاز دارد. دانشجویان در قبال جامعه مسئولیت ویژه ونقش بسزایی دارند.همچنین در کنار تحصیل به عنوان کارشناس باید نیاز‌ها و اقتضاعات جامعه و مردم را در نظر بگیرند تا وقتی در مقام عمل هستند آموخته‌هایشان را برای رفع این نیاز‌ها به کار گیرند.

استاندار کرمان در ادامه پیام خود می‌‌افزاید : دانشگاه باید همیشه محل جوشش و اوج دو جریان حیات بخش علمی و اجتماعی باشد و نیاز‌های جامعه امروز را با بهره مندی از نخبگان جوان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال همچنین برای ایجاد دانشگاهی خلاق و پویا برطرف کند.

دکتر فدایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو ، روز دانشجو را به دانشجویان عزیز کشور و دانشگاهیان تبریک و تهیت عرض کرد. از دانشجویان می‌خواهم با تحقیق و پژوهش ظرفیت‌ها و نیاز‌های جامعه را برطرف کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا