Skip to content

ساماندهی و کیفی‌سازی مراکز آموزش عالی با جدیت پیگیری می‌شود.

منصور غلامی، دیشب در جمع خبرنگاران در یزد با بیان اینکه این ساماندهی در دو بخش مهم انجام می‌شود، افزود: یکی از این بخش‌ها کیفی سازی مراکز آموزش عالی است چون تعداد زیادی مراکز و واحدهای دانشگاهی در کشور در یک دوره زمانی تاسیس گردیدند و بسیاری از آنها نتوانستند هنوز ظرفیت‌های علمی خود را به سمت کیفی‌سازی در آموزش رشته‌های مختلف ایجاد کنند. 
وی تصریح کرد: بخش دوم، ماموریت گرا کردن این مراکز است زیرا هر کدام از واحدهای دانشگاهی در جهت کیفی سازی اگر بخواهند همه رشته‌ها را راه‌اندازی کنند طبیعی است که این امکان وجود ندارد و مجبور هستند توزیع منابع کنند و بنابراین سهم هر بخش کم می‌گردد. 

ساماندهی و کیفی‌سازی


دکترغلامی افزود: اما اگر مراکز آموزش عالی بر روی تخصص‌ها و ظرفیت موجود منطقه‌ای و یا قدرت قوی آن مرکز متمرکز شوند عملاً هم تخصصی‌تر و کیفی‌تر می‌گردند و هم موجب پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی که وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، می‌شود. 
وی افزود: اگر در اجرای ساماندهی و کیفی‌سازی مراکز آموزش عالی موفق بشویم قطعا دانشگاه‌های کشور یک حرکت به سمت جلو، یک جهشی کیفی و علمی قوی خواهند داشت. 
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر و تذاکرات قبلی خود تاکید بسیاری بر این داشتند که رشد علمی کشور نباید متوقف و کند شود، لذا ما چاره‌ای نداریم که در راه ساماندهی و کیفی‌سازی مراکز آموزش عالی قدم برداریم. 
وی در ادامه به بهره برداری از دو طرح عمرانی، شامل تیمچه مرتاض و خانه نیک‌ بین دانشگاه یزد اشاره نمود و گفت: ما اگر بتوانیم در فضاهای مختلف، اصالت فرهنگی خود را به شکلی بروز و نمود نماییم، اثرات تربیتی و اتصال به ریشه‌های اصلی را دنبال خواهد کرد. 
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر چهارشنبه در سفری دو روزه وارد شهر یزد شد و مورد استقبال مسئولین استان یزد قرار گرفت. دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهر یزد و بازدید از پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌‌های نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان یزد بوده است. 
شرکت در آیین گرامیداشت سی‌امین سال تاسیس دانشگاه یزد، بازدید از طرح‌های عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه یزد و دانشگاه‌های اردکان و میبد و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد از برنامه‌های دومین روز سفر دکتر منصورغلامی به یزد اعلام گردیده است. 
استان یزد حدود یکصد هزار دانشجو دارد که در ۶۸ مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود ۱۴هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند. 
دانشگاه یزد افزون بر ۴۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۰۰ رشته تحصیلی دارد. 
این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند. 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا