Skip to content
سامانه جامع آموزش مجازی در دانشگاه‌ها

سامانه جامع آموزش مجازی در دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه‌های سراسر کشور تا آغاز سال تحصیلی جدید صاحب “سامانه جامع آموزش مجازی” خواهند شد.

سامانه جامع آموزش مجازی

 دکتر منصورغلامی ضمن بیان مطلب فوق گفت: این سامانه در مقایسه با سامانه آموزش و پرورش(شاد) تاحد زیادی قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود و امیدواریم شاهد رونمایی از این سامانه تا آغاز سال تحصیلی جدید باشیم.

دکتر غلامی با اشاره به عدم تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور باوجود توقف برگزاری کلاس‌های حضوری بیان کرد: خوشبختانه گزارش‌هایی که در این رابطه به ما رسیده است، حاکی از آن است که کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به‌شیوه الکترونیکی و مجازی و با روند خوبی در حال برگزاری است که بایستی این امر به‌گونه‌ای مطلوب‌تر از گذشته ادامه یابد.

ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها

وی تاکید کرد: اکنون فرصتی فراهم شده است تا زیرساخت‌های مورد نیاز آموزش مجازی را ایجاد کنیم؛ بنابراین ضروری است که ساخت و تقویت این زیرساخت‌ها را براساس یک برنامه علمی و جامع و دقیق جلو ببریم.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاه‌های ما در نیمسال تحصیلی کنونی و باوجود عدم آمادگی قبلی، توانستند مقوله آموزش دانشجویان را با استفاده از شیوه‌های آموزش مجازی پیش ببرند و به‌غیر از واحدهای عملی، آموزش دیگر درس‌ها به خوبی پیش می‌رود؛ حتی بعضی از دانشگاه‌ها آمادگی دارند تا امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار کنند.

ترم تحصیلی جدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: درصورتی که در ترم تحصیلی آینده بیماری کرونا رفع شود، کلاس‌های درس دانشگاه‌ها همانند روال گذشته برگزار خواهند شد و کلاس‌ها حضوری خواهند بود، اما چنان‌چه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهریورماه اعلام نماید که در مناطق یا استان‌هایی هنوز شرایط برای بازگشت به روال عادی فراهم نیست، ما همچنان ظرفیت‌های آموزش مجازی را تقویت می‌کنیم و آموزش مجازی ادامه خواهد یافت اما تاخیری در برگزاری این کلاس‌ها ایجاد نمی‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا