Skip to content
مسابقات کمیکار

سیزدهمین دوره مسابقات کمیکار

با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، سیزدهمین دوره مسابقات کمیکار در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

مسابقات کمیکار

این مسابقات دارای سه بخش پوستر، لیگ آزاد و عملکرد خواهد بود.

روز اول مسابقه

در روز اول مسابقه شرکت‌کنندگان بخش های مختلف سیستم ماشین خود را به شکل یک پوستر به کمیته داوران ارائه می‌دهند، از مواردی که برای کمیته داوران دارای امتیاز است، نحوه طراحی پوستر و ارائه مطالب است.

طراحی یک سیستم مناسب تامین کننده نیرو محرکه با بازدهی مناسب که از ایده‌ای نوآور در ساخت آن استفاده شده باشد، عامل اصلی موفقیت تیم‌ها در این بخش محسوب می‌‍شود.

روز دوم مسابقه

در روز دوم مسابقات خودروهای شرکت‌کننده باید بتوانند مسیری (۱۲ تا ۲۰ متر) را به همراه بار (بین ۲۰ تا ۵۰ درصد وزن ماشین) را طی کنند و بدین صورت عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

دقت سیستم ترمز و توانایی تولید انرژی کافی و یکنواخت سیستم نیروی محرکه ماشین، از پارامترهای اصلی در این بخش به شمار می‌آیند.

 این قسمت از مسابقه اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌توان گفت رقابت اصلی محسوب می‌شود.

دیگر بخش‌های مسابقه

لیگ آزاد این مسابقات یک بخش مجزا از دو قسمت قبل محسوب می‌شود که تیم‌های شرکت‌کننده باید بر اساس قدرت ماشین‌های خود به رقابت بپردازند، خودرویی که بالاترین میزان بار را در بیشترین مسافت حمل کند، برنده این قسمت اعلام خواهد شد.

بخش جدید مسابقات

مسابقه جداسازی بخش جدید مسابقات کمیکار است که تیم‌ها قادر خواهند بود به شکل مجزا در آن شرکت کنند.

این بخش از مسابقات شامل دو مرحله جداسازی و عملکرد است که تیم‌ها باید در بخش جداسازی میزان ۱.۵ لیتر مخلوط الکل و آب را با استفاده از روش‌های متفاوت جداسازی از هم جدا کنند.

در بخش عملکرد این بخش از مسابقات نیز تیم‌ها باید خودرویی طراحی کنند که بتواند نیروی محرکه خود را با مصرف الکل تلخیص شده از فرآیند جداسازی به‌دست آورد.

تیم‌ها وشرکت‌کنندگان علاقه‌مند می‌توانند برای  کسب اطلاعات تکمیلی به وب سایت  www.chefestival.ir مراجعه کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا