Skip to content
شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی جاری

شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی جاری

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لازم است دانشگاه‌ها در شیوه محاسبه شهریه دانشجویان در نیم‌سال جاری همکاری کنند و هیات امنای دانشگاه‌ها مسئول تصمیم‌گیری در این حوزه هستند.

شهریه دانشجویان

دکتر علی خاکی صدیق با بیان این مطلب به جدیدترین تصمیمات وزارت علوم درمورد نحوه محاسبه شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی جاری اشاره نموده و بیان داشت: یکی از موارد تسهیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موضوع شهریه دانشجویان است.

وی تاکید کرد: آن دسته از دانشجویان شهریه‌پرداز که مطابق با مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها میزان مشخصی شهریه‌ برای ترم تحصیلی خود پرداخت می‌کنند، ما در این زمینه هم در دستورالعمل و سند ۲۰ ماده‌ای که به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم، از آن‌ها خواستیم که با توجه به شرایط اقتصادی خانوارها و جامعه نهایت همکاری را با دانشجویان داشته باشند.

دکتر خاکی‌صدیق خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری نهایی در مورد هرگونه تخفیف یا تغییر در میزان شهریه‌های پرداختی دانشجویان در ترم تحصیلی کنونی بسته به مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها است و لازم است این پیشنهاد از جانب دانشگاه یا موسسه به هیات امنا برده شده و این هیات درمورد نحوه پرداخت شهریه تصمیم‌گیری می‌نماید.

امکان حذف درس و ترم

وی ادامه داد: تصمیم بر آن شده است که برای ترم تحصیلی جاری چنان‌چه دانشجو تصمیم به حذف تعداد یک، دو یا سه درس خود بگیرد، از لطمه خوردن به ترم دانشجو جلوگیری شود و بتواند ترم کنونی را ادامه دهد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود درخصوص امکان حذف ترم نیز گفت: دانشجو امکان این را دارد که نسبت به حذف ترم تحصیلی جاری به‌صورت کامل و بدون احتساب سنوات اقدام کند و خواسته ما از معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها این بوده است که همکاری‌های لازم را با دانشجویان در این زمینه داشته باشند.

https://msrt.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا