Skip to content
ارتباط با دانشگاه

صنایع متقاضی ارتباط با دانشگاه

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم: بر اساس آمارهای موجود آن دسته از صنایعی که بیشتر تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته‌اند از متقاضیان ارتباط با دانشگاه هستند.

صنایع متقاضی

محمد سعید سیف: مطابق با نتایج آمارهای موجود صنایعی مانند

که بیشتر تحت فشار تحریم‌ها قرار دارند، مشارکت بیشتری با دانشگاه‌ها داشته و در طول چند سال اخیر کارفرمای پروژه‌های بزرگ مشترک با دانشگاه‌ها بوده‌اند.

ارتباط صنعت و دانشگاه

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: صنایع کشور با توجه به شرایط حال حاضر و وجود تحریم‌های ظالمانه و بسته بودن راه ارتباطی با صنایع خارجی،راه حل دیگری جز ارتباط با دانشگاه ، اعتماد به آن‌ها و استفاده از فناوری‌های بومی و داخلی برای حفظ حیات خود ندارند.

وی درمورد رضایت صنایع از همکاری با دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان این رضایت‌مندی افزایش یافته است و افزایش حجم کمی و ریالی قراردادهای میان صنعت و دانشگاه نیز نشان‌دهنده این امر است.

افزایش همکاری صنعت و دانشگاه

سیف ادامه داد: حجم ریالی قراردادهای صنعت و دانشگاه در سال۹۷ تقریبا مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۹۸، تا الان به حدود هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسیده و از نظر میزان کمی قراردادها نیز از حدود ۵ هزار مورد در سال ۱۳۹۷، به بیشتر از ۸ هزار مورد در سال ۱۳۹۸ رسیده که نویدبخش روندی افزایشی است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در پایان گفت: یکی از موارد مهم، لزوم ارزش‌یابی کیفیت کار و خروجی فعالیت‌ها است که این موضوع را متذکر شده‌ایم. به همین جهت، بعضی دانشگاه‌ها، به راه‌اندازی دفترهای کنترل پروژه تبادر کرده و ارزیابی دقیقی از پروژه‌ها انجام می‌دهند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا