Skip to content

با اپلیکیشن مایکروسافت افراد نابینا می‌توانند محتوای عکس را درک کنند.

اپلیکیشن مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی یک برنامه تلفن همراه پیشرفته طراحی کرده است، که افراد نابینا با استفاده از آن می‌توانند از طریق لمس عکس‌ها ویژگی‌ها و محتوای آنها را درک کنند.

دیدن با استفاده از اپلیکیشن مایکروسافت

به نقل از یاهونیوز، این برنامه که فعلا تنها با گوشی‌های آیفون سازگاری دارد، به کاربران امکان می‌دهد تا سر انگشتان خود را بر روی هر بخش از یک عکس بکشند و سپس توصیف صوتی آن بخش از عکس را بشنوند. البته قبلا یک نسخه اولیه از برنامه یاد شده در دسترس بود، اما امکانات نسخه جدید بسیار پیشرفته‌تر است.

این توصیف صوتی شامل تشریح شی موجود در عکس و نیز رابطه آن با محیط اطراف و جایگاه هر شی است. برنامه یاد شده “Seeing AI’s Scene” نام دارد و می‌توان از آن هم برای دریافت توضیح صوتی عکس‌های گرفته شده با گوشی استفاده کرد و هم با مراجعه به بخش منوی برنامه اطلاعاتی در مورد عکس‌های موجود در محیط داخلی دیگر اپلیکیشن‌ها دریافت کرد.

در این برنامه از تبلت آی پد اپل نیز پشتیبانی شده است تا افرادی که  به هر علت باید به جای گوشی از تبلت استفاده کنند نیز بتوانند از برنامه نامبرده بهره بگیرند. هوش مصنوعی برنامه Seeing AI’s Scene شناسایی چهره افرادی را که قبلا در هر عکس شناسایی شده‌اند، برای بار دوم به سرعت ممکن می‌کند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا