Skip to content
طرح اشتغال دانشجویان کارشناسی

طرح اشتغال دانشجویان کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

طرح اشتغال دانشجویان کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از طرف دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه علمی کاربردی در نشستی که به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس این مرکز آموزشی برگزار شد، مطرح شده است.

طرح اشتغال دانشجویان کارشناسی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: برای دانشجویان کارشناسی دو طرح مطرح کرده‌ایم. در طرح اول دانشجویان ترم ۷ و ۸ می‌توانند پودمان تخصصی ذی ربط با اشتغال مدنظر خود را در مراکز علمی کاربردی طی کنند و با انجام این طرح دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی یک سال سابقه اشتغال خواهند داشت. در طرح دوم دانشجویان می‌توانند به صورت همزمان در دو دانشگاه تحصیل کنند، دانشجویان بعد از اینکه ۶۰ واحد درسی خود را در دانشگاه سپری کنند، می‌توانند ۳۶ واحد درسی در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند و این واحدها بر اساس علائق دانشجو به حوزه شغلی انتخابی اوست و دانشجو می‌تواند دو مدرک تحصیلی شامل یک مدرک کارشناسی ناپیوسته و یک مدرک کارشناسی پیوسته دریافت کند.

وی در رابطه با تغییر شغل‌ها و نیاز بازار گفت: بدیهی است که با گذشت زمان شغل‌ها تغییر کند به همین علت برنامه‌های درسی را نیز تغییر دادیم به عنوان مثال، ماهیت کار در داروخانه‌ها تغییر کرده است قبلا نسخه را می‌خواندند ولی الان نسخه به صورت الکترونیکی است و خواندن آن نیاز به مهارت خاص خود را دارد.

بلندی در رابطه با تعطیل شدن بعضی از واحدهای مراکز آموزشی گفت: ۳۱۲ مرکز علمی کاربردی از سال ۹۶ تعطیل شده است و به علت این تعطیلی حدود ۲۰۰ هزار دانشجو کمتر جذب شده‌اند. بر اساس امار به دست آمده حدود ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند با توجه به این تعطیلی‌ها حدود ۱۴۰ هزار فرصت شغلی از دست رفته است.

وی اضافه کرد باید با توجه به تغییرات بازار نیازسنجی و نیاز آفرینی در مرکز توجه باشد. شرط حضور دانشگاه علمی کاربری این است که در بازار کار باشد اگر در بازار کار باشیم می‌توانیم تمام برنامه‌های فکر شده را ایجاد کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا