Skip to content
توسعه بین المللی و ارتقا جایگاه علمی

از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه بین‌المللی و ارتقا جایگاه علمی است

توسعه بین‌المللی و ارتقا جایگاه علمی دانشگاه از اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران است. این جمله به نقل از دکتر عبدالرضا پازوکی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست بین‌المللی‌سازی آموزش با حضور مدیران گروه‌های آموزشی گفته شد. وی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه‌های نسل نو، بین‌المللی‌سازی است و در نتیجه برای این امر باید تلاش کرد.

توسعه بین‌المللی و ارتقا جایگاه علمی

دکتر پازوکی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه‌بندی تایمز در جایگاه ۵۰۰-۶۰۰ است و دانشگاه نسل نو علاوه بر توسعه در بخش اقتصادی از نظر رتبه‌بندی نیز در سطح بالایی است و یکی از اهداف اصلی ما بحث بین‌المللی‌سازی و افزایش جذب دانشجویان خارجی است و همه اساتید می‌توانند با ارائه ایده‌های نو در روند بین‌المللی‌سازی نقشی ایفا کرده باشند.

وی گفت: برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی با ثبت اختراعات، ارائه راه کارهای آموزشی و افزایش توریسم درمانی می‌توان یک دانشگاه بین‌المللی ایجاد کنیم. تمام بخش‌های آموزشی، پژوهشی در سند دانشگاه آورده شده است و ما به خود می‌بالیم که دارای دینی هستیم که بحث‌های علمی در کنار ارزش‌های الهی گذاشته شده است و به همین خاطر باید دانشجویانی در این دانشگاه‌ها تربیت کرد که از توانایی‌های خود در ایجاد اشتغال استفاده کنند.

دکتر مهدی مقتدایی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از اهداف این دانشگاه جذب دانشجویان خارجی، تقویت ارتباط و ارتقا سطح علمی در مسیر بین‌المللی شدن است و در حال ارائه طرح پیش نویس تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه بین‌المللی‌سازی هستیم و تمامی تلاش ما در این است که حقوق اساتید را بر اساس قوانین موجود پرداخت کنیم.

دکتر فهیمه سهیلی پور ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه ایران اضافه کرد: بین‌المللی‌سازی یکی از اصول هفت گانه دانشگاه است و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا