Skip to content

اعلام حداکثر مهلت دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان خارج

سازمان امور دانشجویان حداکثر مهلت دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان خارج را اعلام کرد. حداکثر مهلت دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان خارج تا ۳۱ شهریور‌ماه اعلام شد.

معافیت تحصیلی دانشجویان خارج

سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر مهلت دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور مشمول را که شرایط اخذ معافیت تحصیلی دارند ولی تاکنون درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، اعلام کرد.

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشورِ مشمول که شرایط اخذ معافیت تحصیلی را دارند ولی تاکنون درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند تا با ارائه مدارک لازم نسبت به دریافت معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند.

متن اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا به شرح ذیل است:

دانشجویان دانشگاه‌های داخل کشور موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اخذ معافیت تحصیلی یا مجوز ثبت‌نام موقت اقدام نمایند در غیر این صورت امکان ثبت درخواست معافیت تحصیلی وجود نداشته و مشمول فاقد شرایط شناخته می‌شود.

همچنین دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده‌اند باید حداکثر تا پایان سال اول تحصیلی نسبت به دریافت معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و پس از گذشت مهلت معرفی به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند.

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: باتوجه به مراجعه تعداد زیادی از دانشجویان و اظهار بی اطلاعی از ضوابط موصوف و به منظور مساعدت و استمهال جهت حسن اجرای مقررات، دانشگاه‌های زیر مجموعه و همچنین دانشجویان خارج از کشور و یا خانواده آنان باید در نظر داشته باشند که دانشجویان مشمولی که شرایط اخذ معافیت تحصیلی را دارند ولی تاکنون درخواست خود را به ثبت نرسانده‌اند برای آخرین مرتبه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند تا با ارائه مدارک لازم نسبت به معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است از تاریخ ۱ مهر ماه ۱۳۹۷ مطابق دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی، درخواست‌های مربوطه قابل رسیدگی نبوده و تبعات ناشی از آن بر عهده دانشگاه‌ها و دانشجویان خواهد‌بود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا