Skip to content
افزایش حقوق هیات علمی

موافقت اولیه رئیس جمهور با افزایش حقوق هیات علمی

افزایش حقوق هیات علمی با موافقت اولیه رئیس جمهور روبرو شد. سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مورد آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: حقوق اعضای هیات علمی در سال گذشته در دو نوبت انجام شده است، نوبت اول یک افزایش ۱/۳ و در نوبت دوم افزایش ۱/۶ داشته است.

افزایش حقوق هیات علمی

وی اضافه کرد: در رابطه با افزایش حقوق اعضای هیات علمی جلساتی با رئیس جمهور و مسولان مربوطه در سازمان امور اداری و وزارت علوم و … داشتیم. در رابطه با حقوق و دستمزد به اعتقاد ما باید یک بخش به صورت ثابت باشد و بخش دیگر به عملکردها مربوط باشد و اینکه همه به میزان دریافتی داشته باشند زیاد مناسب نیست.

مقیمی ادامه داد: طرح جدیدی که به ریاست جمهوری ارائه دادیم «سرآمدی و شایستگی اعضای هیأت علمی» است که در این طرح پیش‌بینی شده اساتیدی که در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، خدمات اجرایی و فرهنگی امتیازاتی دارند، حقوق بالاتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در راستای همین بحث، مواردی را با توجه به شاخص‌های دانشگاه کارآفرین در نظر گرفتیم و برای فعالیت‌هایی همانند شاگردپروری و فعالیت‌هایی که معطوف به حل مسائل جامعه می‌شود، امتیازات بیشتری در نظر گرفته‌ایم. بر اساس این طرح اگر سالانه استادی زیر ۱۵ امتیاز کسب کند، حقوق او در سال ۱۴۰۱ همانند ۱۴۰۰ خواهد بود و همان ۳۰ درصدر را افزایش خواهد داشت اما اگر امتیاز فرد بالاتر از ۱۵ باشت، حقوق ایشان به صورت پلکانی از ۱۵ تا ۳۰ امتیاز، ۳۰ تا ۶۰ امتیاز و بالاتر از ۶۰ امتیاز افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح، اعضای هیات علمی متناسب با فعالیتی که دارند، حقوق دریافت خواهند کرد و حتما کسانی که امتیاز عالی به دست بیاورند، حقوقی که دریافت خواهند کرد نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر خواهد شد.

مقیمی در پایان گفت: قرار بر این شد که رئیس جمهور یک شخص بی‌طرف به غیر از سازمان برنامه و بودجه را مسئول رسیدگی به این طرح بکند و این ماموریت در حال حاضر به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری داده شده است. تایید اولیه را از ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم و امیدواریم به زودی نتیجه بررسی شورای حقوق و دستمزد به ما ابلاغ شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا