Skip to content
نمایشگاه اکسپو دبی 2021

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱ فرصتی طلایی برای همه افراد در سراسر کره زمین است که می‌توانند نوآوری ها و اختراعات خود را در آنجا به نمایش بگذارند. این نمایشگاه یکی از طولانی ترین نمایشگاه‌‌های کل دنیا است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ یک نمایشگاه جهانی است که امسال توسط دبی در امارات متحده عربی از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میزبانی می‌شود. در ابتدا برای ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، متاسفانه به دلیل اپیدمی کویید ۱۹ این رویداد به تعویق افتاد. با وجود به تعویق افتادن، برگزارکنندگان نام اکسپو ۲۰۲۰ را برای اهداف بازاریابی و برندسازی حفظ کردند. مجمع عمومی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) در پاریس در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳، دبی را به عنوان میزبان معرفی کرده بود.

سایت اصلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی یک منطقه ۴۳۸ هکتاری است که بین شهرهای دبی و ابوظبی، نزدیک مرز جنوبی دبی با ابوظبی واقع شده است. طرح جامع، طراحی شده توسط شرکت آمریکایی HOK، در اطراف یک میدان مرکزی، تحت عنوان الوصل، که توسط سه منطقه موضوعی بزرگ محصور شده است، سازماندهی شده است. هر یک به یکی از موضوعات فرعی اکسپو ۲۰۲۰ – فرصت، تحرک و پایداری اختصاص دارد. زیرساخت ۴٫۳۸ کیلومتر مربع سایت Expo 2020 توسط Orascom و BESIX ساخته شده است. این سایت دارای یک مرکز اورژانس است که شامل یک اتاق ایزوله، اتاق مراقبت های اورژانس، آمبولانس ها و خدمات هلیکوپتر است.

یک ماه قبل از نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را علیه این رویداد تصویب کرد و از کشورهای عضو و سایر کشورها خواست در آن شرکت نکنند. اتحادیه اروپا با استناد به سوابق حقوق بشر امارات متحده عربی همچنین از شرکت‌های بین‌المللی که حامی این رویداد بودند خواست تا حمایت مالی خود را پس بگیرند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت‌های ساختمانی اماراتی از حقوق کارگران مهاجر با وادار کردن آن‌ها به امضای قراردادهای ترجمه نشده، مصادره گذرنامه‌هایشان و رها کردن آن‌ها برای ساعات طولانی کار و زندگی در شرایط غیربهداشتی سوء استفاده کرده‌اند. امارات این قطعنامه را رد کرد.

دیده بان حقوق بشر گفت که هر طرف مرتبط با اکسپو باید از این رویداد برای افزایش موارد نقض حقوق بشر در کشور استفاده کند. مایکل پیج، معاون مدیر خاورمیانه در HRW در بیانیه‌ای گفت: «ده‌ها تن از منتقدان داخلی صلح آمیز امارات دستگیر شده‌اند، در محاکمه‌های آشکارا ناعادلانه به راه آهن کشیده شده‌اند و صرفاً به دلیل تلاش برای بیان ایده‌های خود در مورد حکومت به چندین سال زندان محکوم شده‌اند.

همان زمان که امارات متحده عربی نمایشگاه جهانی اکسپو را در اکتبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد، بیش از دوجین گروه حقوق بشری یک نمایشگاه جایگزین را به صورت آنلاین آغاز کردند. این کمپین برای مقابله با شعار هدفمند «تساهل» و «باز بودن» در نمایشگاه دبی برگزار شد. در این مراسم، فعالان با شاعران، موسیقیدانان و هنرمندان تجسمی از خاورمیانه گرد هم آمدند تا سرکوب در امارات متحده عربی را برجسته کنند و در همبستگی با زندانیان عقیدتی بایستند. این کمپین همچنین خواستار آزادی فعالان حقوق بشر، از جمله احمد منصور، ناصر بن غیث و سه نفر از امارات ۹۴: محمد الروکن، محمد المنصوری و محمد عبدالرزاق الصدیق شد.

در این نمایشگاه، هر کشور یک غرفه دارد و می‌تواند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارد. وسعت این غرفه‌ها آنقدر هست که کشورها برای چیدمان آن و قرار دادن وسایل مختلف با هیچ مشکلی روبرو نشوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا