Skip to content
پلمپ واحدهاي بي‌پروانه‌ موجب بيكاري نمي‌شود

پلمپ واحدهای بی‌پروانه‌ موجب بیکاری نمی‌شود

جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان تهران گفت: پلمپ واحدهای بی‌پروانه‌ موجب بیکاری نمی‌شود و ۸۰% واحدهای بی‌پروانه در زیرزمین منازل فعالیت می‌کنند. اعمال سلایق ناکارآمد دولت در تولید و ترس از برخورد کردن با واحدهای صنفی فاقد پروانه، واحدهای صنفی که دارای مجوز هستند را ضعیف‌تر می‌کند.

از طرفی دیگر گرانی مواد اولیه و کم شدن امنیت شغلی باعث ایجاد رقابت ناسالم از طریق کاهش کیفیت و افزایش تقلب در تولید شده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه تولید کننده سرمایه لازم برای اشتغال و تولید را داراست ولی متاسفانه ماده اولیه موردنیاز از طرف دولت در اختیار ایشان گذاشته نمی‌شود.

وی در رابطه با تعداد واحدهای پروانه دار و فاقد پروانه گفت: ۹۰۰ واحد دارای پروانه و ۱۵۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه است و با اینکه تعداد واحدهای دارای پروانه کمتر از واحد‌های فاقد پروانه است ولی از لحاظ تولید شغل دارای رتبه اول هستند چرا که اکثریت کارگاه‌های تولیدی بیشتر از ۱۰ نفر کارگر دارند.

غفاری اضافه کرد: پلمپ واحدهای بی‌پروانه‌ موجب بیکاری نمی‌شود و تعداد بالای واحدهای فاقد پروانه دلیل سطح بالای اشتغال نیست به این علت که این واحدها برای فرار از پرداخت مالیات و حق بیمه، اکثرا کمتر از ۵ نفر را استخدام می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت باید قوانین ناکارامد را اصلاًح کرده و در جهت حمایت از تولید کننده و کارافرین قوانین جدید وضع کند تا باعث اشتغال زایی شود و تولید مولد را افزایش دهد.

رییس اتحادیه صحافان تهران تاکید کرد: بنیه مالی ضعیف تولید کنندگان فاقد پروانه باعث کار در زیرزمین منازل و مساجد شده است و این جای تاسف دارد.

او عملکرد هیات مدیره سابق را یاداوری کرد و اضافه کرد: هیات مدیره سابق سیاست روزمرگی و اکتفا به صدور صرف پروانه کسب را سرلوحه کار قرارداده بود و بسیاری از اعضای صنف نمی‌دانستند که می‌توانند از مزیت تعرفه نیم بهای برق صنعتی استفاده کنند.

غفاری در پایان گفت: با روی کار آمدن هیات مدیره جدید سیاست استفاده از تجارب اعضا و افزایش تعامل با دستگاه‌های دولتی در جهت مثبت کردن دید اعضا در نظر گرفته شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا