Skip to content

پیگیری تعهدات دانشجویان بورسیه‌های خارج از کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: پیگیری تعهدات دانشجویان ده درصدی بورسیه‌هایی که باز نمی‌گردند. معمولا یکسال پس از پایان تحصیل آنها آغاز می‌گردد.

پیگیری تعهدات دانشجویان

سازمان امور دانشجویان
سازمان امور دانشجویان وزارت علوم

مجتبی صدیقی با اشاره به آمار بورسیه گفت: طی ۳ الی ۴ سال گذشته خیلی کمتر بوده است. بنابراین دانشجویانی که اعزام شده بودند، تحصیل خود را به پایان رساندند، منتظر بازگشت آنها هستیم. برخی ممکن است، به دلایلی تاخیر داشتند، بیشتر از یکسال بازگشتند دلایل آنها بررسی می‌شود. دانشجو بعد از پایان تحصیل باید بازگردد، در غیر این صورت پیگیری تعهدات آنها شروع می‌شود.

دانشجوی دکتری حداکثر پس از ۵، ۶ سال تحصیل خود را به پایان برساند و اگر این زمان بگذرد، تعهدات وی پیگیری خواهد شد. وثیقه‌های دانشجویان ملکی است، مطابق معادلات به نرخ روز محاسبه می‌شود و معمولاً اگر به اجرای تعهد برسد باید پرداخت شود؛ بنابراین نیاز به اجرا گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

معمولاً ۱۰ درصد از بورسیه‌ها ممکن است بازنگردند و یا با تأخیر زیاد به کشور بازگردند. معمولاً کشورهای غربی است ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده و بورسیه‌هایی که سرمایه گذاری شده‌اند بازگشته و مشغول خدمت هستند.

شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان مسائل مرتبط با دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ایران دارند و همچنین دانشجویان داخلی که قصد مسافرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند عهده دار است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا