Skip to content
ثبت نام ارز دانشجویی

آغاز ثبت نام ارز دانشجویی از امروز

آغاز ثبت نام ارز دانشجویی : برای شش ماهه اول سال ۹۸ ارز دانشجویی تعیین تکلیف نهایی گردید. رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از محاسبه نرخ شناور خبر داد. همچنین متقاضیان از ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸ می‌توانند برای دریافت ارز مورد نیاز ثبت نام کنند.

دکتر مجتبی صدیقی در ارتباط با تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، تصریح کرد: ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال ۹۸ همانند نرخ ارز در سال شش ماهه دوم سال ۹۷ است و برای شش ماهه دوم سال ۹۸ طبق اعلام بانک مرکزی نرخ ارز برای دانشجویان همانند نرخ ارز شناور هر روز بانک(ETS) محاسبه می‌شود.

شرایط دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان به شرح ذیل است:

  • دارای ویزای دانشجویی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.
  • شروع دوره کارشناسی نیز باید قبل از اردیبهشت سال ۹۷ باشد .

معاون وزیر علوم یادآور شد: توصیه می‌شود، فقط متقاضیان واقعی ثبت نام کنند. به این دلیل که سازمان امور دانشجویان ، دانشجو بودن را تایید و سپس برای دریافت ارز به بانک تجارت و سامان معرفی می‌کند.

ما در سال ۹۸ به دانشگاه‌ها یک سری سهمیه به منظور اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی اختصاص می‌دهیم اما به دلیل محدودیت‌های موجود، سهمیه اختصاصی برای فرصت مطالعاتی در سال ۹۸ محدود است.

در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال ۹۸ به دانشگاه‌ها اعلام شده است. دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌نمایند.

آغاز ثبت نام ارز دانشجویی از امروز از طریق سایت سازمان امور دانشجویان انجام می‌گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا